Kvaliteta - jučer, danas, sutra (CROSBI ID 692691)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drljača, Miroslav
hrvatski
Kvaliteta - jučer, danas, sutra
Kvaliteta je prastari koncept koji datira još od Aristotela (350. god. pr. Kr.). Pojmu kvalitete davao je dvojako značenja: 1) karakteristike po kojima se objekt razlikuje od drugih objekata i 2) percepcija objekta kao dobrog ili lošeg. Definicija kvalitete iz norme ISO 9000:2015 kompatibilna je s Aristotelovim izvornim objašnjenjem koje je bilo prilagođeno svakodnevnom jeziku. Značenje i suština koncepta kvalitete nije se promijenilo tijekom vremena te stoga su taj koncept i standardna definicija kvalitete primjenjljivi danas, ali i u budućnosti. Zahtjevi za kvalitetom bili su prisutni tijekom sveukupne povijesti čovječanstva, od prapovijesti, preko povijesti, do suvremene povijesti. Korijeni moderne profesije kvalitete datiraju iz vremena početka industrijske revolucije oko 1750. godine. U to vrijeme, uslijed dominantnih proizvodnih snaga i proizvodnih odnosa, kvaliteta se sagledavala u kontekstu proizvodnje i prema zahtjevima za poboljšanje procesa te životnog i radnog konteksta. Kvaliteta danas je fenomen koji je u značajnoj mjeri prisutan u gotov svim područjima ljudskog djelovanja. Moglo bi se reći da, bez obzira na vidljive nedostatke današnjeg koncepta, čini razliku. U budućnosti kvaliteta bi se se razvijati u nekoliko strateških smjerova ; izgradnji novog sustava vrednota, normizaciji i integraciji, konkurentnosti, znanosti i rješavanju globalnih neravnoteža. U ovom radu primjenom općih i posebnih znanstvenih metoda spoznaje, autor istražuje fenomen kvalitete jučer, danas, sutra. Summary: Quality is an ancient concept that dates back to Aristotle (350 BC). The nature of the quality gave two meanings: 1) the characteristics by which the object differs from other objects and 2) the perception of the object as good or bad. The ISO 9000:2015 quality definition is compatible with Aristotle's original explanation that was customized in everyday language. The meaning and essence of the concept of quality has not changed over time and hence the concept and standard definition of quality are applicable today as well as in the future. Quality requirements were present throughout the entire history of mankind, from prehistory, history, to modern history. The roots of the modern quality profession date back to the time of the Industrial Revolution in about 1750. At that time, due to the dominant production power and manufacturing relationships, quality was seen in the context of production and the requirements for improving the process and the life and work context. Quality today is a phenomenon that is largely present in all areas of human activity. It could be said that, despite the apparent shortcomings of today's concept, makes a difference. In the future, quality will be developed in several strategic directions ; building a new value system, standardization and integration, competitiveness, science and global imbalance problems solving. In this paper, applying the general and special scientific methods of cognition, the author explores the phenomenon of quality yesterday, today, tomorrow.
kvaliteta ; sustav upravljanja ; povijest kvalitete ; kvaliteta jučer, danas, sutra
Zbornik ima JEL EconLit Klasifikaciju, CAB ABSTRACT and/or Global Health databases i Citefactor EOI: 10.11.222/hdmk Rad ima JEL Klasifikaciju L15
engleski
Quality - yesterday, today, tomorrow
nije evidentirano
quality ; management system ; quality history ; quality – yesterday, today, tomorrow
nije evidentirano
Podaci o prilogu
29-53.
2019.
objavljeno
10.11222/020.01.003.19
Podaci o matičnoj publikaciji
20. međunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta – jučer, danas, sutra
Drljača, Miroslav
Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete
2670-8825
2670-8833
Podaci o skupu
20. Međunarodni simpozij o kvaliteti: „Kvaliteta – jučer, danas, sutra“
ostalo
20.03.2019-23.03.2019
Pula, Hrvatska