Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos igranja različitih vrsta računalnih igara s emocionalnom inteligencijom u kasnom djetinjstvu i adolescenciji (CROSBI ID 433713)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lučič, Klara Odnos igranja različitih vrsta računalnih igara s emocionalnom inteligencijom u kasnom djetinjstvu i adolescenciji / Velki, Tena (mentor); Milić, Marija (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2020

Podaci o odgovornosti

Lučič, Klara

Velki, Tena

Milić, Marija

hrvatski

Odnos igranja različitih vrsta računalnih igara s emocionalnom inteligencijom u kasnom djetinjstvu i adolescenciji

Cilj je ovog rada, na temelju pregleda literature i provedenog istraživanja, utvrditi odnos igranja različitih vrsta računalnih igara i emocionalne inteligencije u kasnom djetinjstvu i adolescenciji. Također, ispitala se povezanost između pretjeranog igranja računalnih igara i empatije, te kakav sadržaj biraju djeca, koliko vremena provode igrajući računalne igre i postoje li razlike između dječaka i djevojčica u izboru računalnih igara. U istraživanju je sudjelovalo N=143 sudionika, učenika sedmih i osmih razreda, pri čemu je n=76 sudionika bilo ženskog spola, a n=67 muškog spola. U istraživanju su korištena četiri instrumenta. E-upitnik: Skala emocionalne empatije i Skala mašte, Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti, Upitnik pretjeranog igranja igara na internetu i Anketa pretjeranog igranja igara. Istraživanjem je utvrđeno kako je čestina igranja igara negativno povezana s emocionalnom inteligencijom, odnosno da djeca koja češće igraju igre imaju nižu razinu inteligencije i obrnuto - djeca koja imaju nižu razinu inteligencije češće igraju igre. Također, čestina igranja igara negativno je povezana s empatijom djece, djeca koja češće igraju igre imaju nižu razinu empatije i obrnuto - djeca koja imaju nižu razinu empatije češće igraju igre. Vidljive su i spolne razlike u izboru računalnih igara. Dječaci su skloniji akcijskim i sportskim igrama dok su djevojčice sklonije simulacijskim igrama. Igre mogu ozbiljno utjecati na razvoj svakog pojedinog djeteta ako se izgubi kontrola oko količine vremena provedenog igrajući igre i njegovog sadržaja. Istraživanjem utvrđeni rezultati potiču na promišljanje o razlozima zašto su emocionalna inteligencija i empatija u negativnoj korelaciji s pretjeranim igranjem računalnih igara. Zašto postoje spolne razlike među dječacima i djevojčicama u sadržaju kojeg biraju i u vremenu provedenom igrajući računalne igre. Odgovori na postavljena pitanja mogu biti polazišna točka za druga istraživanja iz ovog područja.

računalne igre ; emocionalna inteligencija ; empatija ; učenici

nije evidentirano

engleski

The relationship between playing different types of computer games with emotional intelligence in late childhood and adolescence

nije evidentirano

computer games ; emotional intelligence ; empathy ; pupils

nije evidentirano

Podaci o izdanju

55

14.07.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija