Čimbenici utjecaja na namjeru kupovine ekološki dizajnirane odjeće (CROSBI ID 433688)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Martić Kuran, Linda
Mihić, Mirela
Dedić, Goran
hrvatski
Čimbenici utjecaja na namjeru kupovine ekološki dizajnirane odjeće
Svrha ove doktorske disertacije je doprinijeti postojećim znanjima, odnosno proširiti znanja o ponašanju potrošača na tržištu ekološki dizajnirane odjeće te, na temelju pregleda relevantne literature i istraživanja autorice, kreirati empirijski model kojim se objašnjavaju veze između razmatranih varijabli. Osim navedenog primarnog cilja, disertacijom se nastoji istražiti faktore koji se mogu naći u podlozi čovjekovog ekološkog ponašanja, zatim istražiti i kritički analizirati relevantne teorijske i empirijske spoznaje iz područja ponašanja potrošača na tržištu ekološki dizajnirane odjeće te ispitati ulogu demografskih varijabli (dob i stupanj obrazovanja potrošača) kao moderatora odnosa između čimbenika povezanih s ekološkim pitanjima i namjere kupnje ekološki dizajnirane odjeće. Uz već postojeće, prilagođene, varijable modela Teorije planiranog ponašanja (stavovi o kupnji ekološki dizajnirane odjeće, subjektivne norme, percipirana kontrola ponašanja), uključeni su i čimbenici: svijest o zdravlju, zabrinutost za okoliš, znanje o ekološkim pitanjima i kozmopolitizam. Empirijsko istraživanje u svrhu doktorske disertacije provedeno je na namjernom uzorku od 1194 ispitanika/potrošača RH. Prema rezultatima primarnog istraživanja u ovoj doktorskoj disertaciji važnu ulogu u predviđanju namjere kupnje ekološki dizajnirane odjeće imaju: stavovi prema kupnji ekološki dizajnirane odjeće ; svijest o zdravlju ; percipirano znanje o ekološkim pitanjima i zabrinutost za okoliš. Rezultatima primarnog istraživanja također je utvrđeno kako je utjecaj percipiranog znanja o ekološkim pitanjima na namjeru kupnje ekološki dizajnirane odjeće jači kod mlađih potrošača, kao i da je povezanost stavova prema kupnji ekološki dizajnirane odjeće i namjere kupnje ekološki dizajnirane odjeće veća kod obrazovanijih potrošača nego kod onih s nižim stupnjem obrazovanja.
ekološka kupnja, etički potrošač, ekološki dizajnirana odjeća, Teorija planiranog ponašanja, svijest o zdravlju, zabrinutost za okoliš, znanje o ekološkim pitanjima, kozmopolitizam, demografske karakteristike potrošača.
nije evidentirano
engleski
Factors influencing consumers’ purchase intention of organically designed apparel
nije evidentirano
organic purchasing behavior, ethical consumers, eco-friendly apparel, TPB, health awareness, environmental concerns, knowledge of environmental issues, cosmopolitanism, demographical characteristics.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
190
03.07.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Splitu
Split