Pregled bibliografske jedinice broj: 1071913
Picassova djela kao poticaj u ostvarenju kolorističke modulacije
Picassova djela kao poticaj u ostvarenju kolorističke modulacije, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1071913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Picassova djela kao poticaj u ostvarenju kolorističke modulacije
(Piccaso's Art Work as Stimulus in Color Modulation Realisation)
Autori
Gregić, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
14.07
Godina
2020
Stranica
56
Mentor
Kovačević, Jelena
Ključne riječi
koloristička modulacija, likovna kultura, Picasso, razredna nastava
(coloristic modulation, art culture, Picasso, classroom teaching)
Sažetak
U ovom diplomskom radu cilj je dati odgovor na istraživačko, pitanje: utječu li Picassova djela na razumijevanje i ostvarivanje kolorističke modulacije u razrednoj nastavi Likovne kulture? Kako bi se dobio odgovor na to pitanje proučavana je teorija o razvojnom stadiju djece trećeg razreda, literatura koja se bavi likovnim elementima te je provedeno istraživanje. Novi Kurikulum temu kolorističke modulacije obrađuje tek u 7. razredu osnovne škole i prati teoriju Grgurića i Jakubina prema kojoj djeca trećeg razreda nisu dovoljno razvijena da bi prezentirala volumen na plohi kroz kolorističku modulaciju u svojim likovnim radovima. Stoga se ovim istraživačkim pitanjem željelo istražiti ova teorijska osnova. Rad obrađuje teoriju boja, kako ih vidimo te njihovu kategorizaciju i teoriju volumena na plohi odnosno načine na koji se postiže trodimenzionalnost modulacijom boja. Ukratko su opisani biografija i djela Pabla Picassa čiji radovi su korišteni za istraživanje i analizu likovnih radova djece. U empirijskom dijelu analizirana su dječji likovni radovi prikupljena istraživanjem koje je provedeno u Osnovnoj školi „Mladost“ u Osijeku. Cilj ovog istraživanja bio je proučiti hoće li Picassova djela utjecati na shvaćanje i razumijevanje kolorističke modulacije kod djece razredne nastave. Uzorak istraživanja se sastojao od 42 učenika čiji zadatak je bio kreirati autoportret nakon analiziranih Picassovih djela tijekom motivacije. Nakon održanih nastavnih sati Likovne kulture, provedena je analiza prikupljenih učeničkih likovnih radova. Analiza dječjih likovnih radova djelomično je potvrdila utjecaj Picassovih djela na razumijevanje i shvaćanje kolorističke modulacije. Rezultat ovog istraživanja, iako proveden na malom uzorku, ukazao je da prikladna motivacija s naglaskom na obradu kvalitetnih umjetničkih djela utječe na shvaćanje i ostvarivanje kolorističke modulacije kod ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jelena Kovačević
(mentor)