Stavovi nastavnika o inkluzivnom odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 280989)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Karamatić Brčić, Matilda ; Viljac, Tea
hrvatski
Stavovi nastavnika o inkluzivnom odgoju i obrazovanju
Koncept inkluzivnog obrazovanja sve odgojno- obrazovne ustanove stavlja pred nove zadaće u kojima se uloga učitelja i nastavnika mijenja u skladu sa zahtjevima obrazovnih politika. Stavovi uvjetuju ponašanje ljudi, a formiraju se na temelju različitih čimbenika. U kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja pozitivni stavovi učitelja i nastavnika prema implementaciji i provođenju inkluzije ključna je pretpostavka za uspješan proces inkluzije na razini školske prakse. Cilj ovoga rada je prikazati stavove nastavnika prema provođenju procesa inkluzije u osnovnim školama. Dobiveni rezultati istaknuli su značaj i ulogu nastavnika na razini predmetne nastave u procesu inkluzije. Identificirana su i područja u okvir kojih nastavnici mogu pridonijeti podizanju kvalitete procesa inkluzije u svim njenim dimenzijama. U okviru odgojno-obrazovnog sustava i pedagoškom smislu riječi, smanjenje razlika u svakodnevnoj praksi znači prihvaćanje razlika među učenicima kao poticaja u aktivnostima stjecanja potrebnih znanja za školovanje, život i rad, a ne kao prepreke.
odgojno-obrazovna inkluzija ; nastavnik ; pretpostavke provođenja inkluzije
nije evidentirano
engleski
TEACHER ATTITUDES TOWARDS INCLUSIVE UPBRINGING AND EDUCATION
nije evidentirano
inclusive education and upbringing, teachers, key assumptions for providing incusive education .
nije evidentirano