Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka u dobi od 9 do 10 godina (CROSBI ID 692517)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Runtić, Blanka ; Kuvačić, Goran Razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka u dobi od 9 do 10 godina // Knjiga sažetaka: Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem Pedagogija u vremenu promjene / Slunjski, Edita (ur.). Zagreb: Element, 2018. str. 98-99

Podaci o odgovornosti

Runtić, Blanka ; Kuvačić, Goran

hrvatski

Razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka u dobi od 9 do 10 godina

Novija istraživanja ukazuju na porast udjela sedentarnih aktivnosti u slobodnom vremenu djece. Tome pridonosi povećana uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije. Razlike po spolu u vremenu provedenom ispred ekrana još su uvijek nedovoljno istražene. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka. Istraživanje je provedeno na uzorku od 70 učenika osnovne škole iz Splita u dobi od 9 do 10 godina. Korišten je anketni upitnik sedentarnih aktivnosti kojeg su popunjavali roditelji. Za utvrđivanje razlika u učestalosti aktivnosti i vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka korišteni su Hi-kvadrat i Mann-Whitney U test. Nisu utvrđene razlike u učestalosti igranja video igara (χ 2 =1.66, p= 0.1978) i surfanja na internetu (χ 2 =0.62, p= 0.4297). Iako nisu pronađene statistički značajne razlike u vremenu provedenom ispred ekrana za vrijeme radnog dana i vikend dana (gledanje televizije, igranje video igara i surfanje na internetu), može se primijetiti kako dječaci provode nešto više vremena ispred ekrana od djevojčica (radni dan: dječaci 114.0±65.2 min, djevojčice 87.6±37.5 min ; vikend dan: dječaci 149.5±94.1 min, djevojčice 122.2±57.0 min). Prosječni rezultati u vikend danima nisu u skladu s preporukama o dnevnom ograničenju na manje od dva sata zaslona, a dio dječaka ne zadovoljava spomenuto ograničenje ni u radnim danima. S obzirom na to, nužno je educirati roditelje i upoznati ih s mogućnostima kontrole sadržaja i vremena provedenog pred ekranima zbog mogućeg negativnog utjecaja na razvoj i zdravlje djece.

ekran, sedentarne aktivnosti, slobodno vrijeme, učenici

nije evidentirano

engleski

Screen time differences between girls and boys aged 9 - 10 years

nije evidentirano

screen, sedentary activities, free time, pupils

nije evidentirano

Podaci o prilogu

98-99.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka: Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem Pedagogija u vremenu promjene

Slunjski, Edita

Zagreb: Element

Podaci o skupu

3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene

ostalo

13.09.2018-14.09.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Kineziologija, Pedagogija