Razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka u dobi od 9 do 10 godina (CROSBI ID 692517)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Runtić, Blanka ; Kuvačić, Goran
hrvatski
Razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka u dobi od 9 do 10 godina
Novija istraživanja ukazuju na porast udjela sedentarnih aktivnosti u slobodnom vremenu djece. Tome pridonosi povećana uporaba informacijsko- komunikacijske tehnologije. Razlike po spolu u vremenu provedenom ispred ekrana još su uvijek nedovoljno istražene. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka. Istraživanje je provedeno na uzorku od 70 učenika osnovne škole iz Splita u dobi od 9 do 10 godina. Korišten je anketni upitnik sedentarnih aktivnosti kojeg su popunjavali roditelji. Za utvrđivanje razlika u učestalosti aktivnosti i vremenu provedenom ispred ekrana između djevojčica i dječaka korišteni su Hi-kvadrat i Mann-Whitney U test. Nisu utvrđene razlike u učestalosti igranja video igara (χ 2 =1.66, p= 0.1978) i surfanja na internetu (χ 2 =0.62, p= 0.4297). Iako nisu pronađene statistički značajne razlike u vremenu provedenom ispred ekrana za vrijeme radnog dana i vikend dana (gledanje televizije, igranje video igara i surfanje na internetu), može se primijetiti kako dječaci provode nešto više vremena ispred ekrana od djevojčica (radni dan: dječaci 114.0±65.2 min, djevojčice 87.6±37.5 min ; vikend dan: dječaci 149.5±94.1 min, djevojčice 122.2±57.0 min). Prosječni rezultati u vikend danima nisu u skladu s preporukama o dnevnom ograničenju na manje od dva sata zaslona, a dio dječaka ne zadovoljava spomenuto ograničenje ni u radnim danima. S obzirom na to, nužno je educirati roditelje i upoznati ih s mogućnostima kontrole sadržaja i vremena provedenog pred ekranima zbog mogućeg negativnog utjecaja na razvoj i zdravlje djece.
ekran, sedentarne aktivnosti, slobodno vrijeme, učenici
nije evidentirano
engleski
Screen time differences between girls and boys aged 9 - 10 years
nije evidentirano
screen, sedentary activities, free time, pupils
nije evidentirano
Podaci o prilogu
98-99.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka: Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem Pedagogija u vremenu promjene
Slunjski, Edita
Zagreb: Element
Podaci o skupu
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
ostalo
13.09.2018-14.09.2018
Zagreb, Hrvatska