Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: rezultati istraživanja (CROSBI ID 67096)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Piršl, Elvi ; Benjak, Mirjana ; Diković, Marina ; Matošević, Andrea ; Jelača, Matija
hrvatski
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: rezultati istraživanja
Temeljna svrha znanstveno-istraživačkog projekta “Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju”, a time i samog istraživanja bila je proširivanje mogućnosti promicanja interkulturalnog odgoja i obrazovanja u Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji u cilju senzibiliziranja studenata i nastavnika, ali i ostalih subjekata uključenih u odgojno- obrazovni rad za različitost, kulturni pluralizam, demokraciju i ljudska prava. Opći ciljevi istraživanja u sklopu ovoga projekta bili su utvrditi stupanj interkulturalne osjetljivosti i temeljna znanja u podučju interkulturalizma kod studenata učiteljskih/nastavničkih studija i srednjoškolskih nastavnika te ispitati potrebne interkulturalne kompetencije za rad u kulturno pluralnim razredima. Isto tako, jedan od ciljeva istraživanja bio je analizirati studijske programe na studiju nastavničkog smjera i na integriranom učiteljskom sveučilišnom studiju inicijalnoga obrazovanja učitelja/nastavnika na sveučilištima u Republici Hrvatskoj s posebnim osvrtom na zastupljenost kolegija iz područja interkulturalizma. Shodno općim ciljevima projekta definirani su zadatci istraživanja za studente i nastavnike: 1. Zadatci istraživanja koji se odnose na studente imali su cilj utvrditi: 1. poznavanje temeljnih karakteristika interkulturalizma (pojam, ciljevi, vrijednosti) 2. razinu etnocentrizma i etnorelativizma tj. interkulturalnu osjetljivost 3. poželjne interkulturalne kompetencije nastavnika za rad u kulturno pluralnim razredima te u kojoj mjeri interkulturalno obrazovanje doprinosi razvoju određenih kompetencija kod studenata prema percepciji studenata. U ovom poglavlju predstavljena je metodologija i rezultati istraživanja.
interkulturalna osjetljivost ; interkulturalizam ; interkulturalne kompetencije nastavnika ; students ; teachers
nije evidentirano
engleski
Education for intercultural competence: research results
nije evidentirano
intercultural sensitivity ; interculturalism ; teachers' intercultural competence ; studenti ; nastavnici
nije evidentirano
Podaci o prilogu
89-144.
objavljeno
Podaci o knjizi
Vodič za interkulturalno učenje
Tomašević, Nives
Zagreb: Naklada Ljevak
2016.
978-953-303-922-0