Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1070977

Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: Rezultati istraživanja


Piršl, Elvi, Benjak, Mirjana, Diković, Marina, Matošević, Andrea, Jelača, Matija
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: Rezultati istraživanja // Vodič za interkulturalno učenje / Tomašević, Nives (ur.).
Zagreb: Naklada Ljevak, 2016. str. 89-144


CROSBI ID: 1070977 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: Rezultati istraživanja
(Education for intercultural competence: Research results)

Autori
Piršl, Elvi, Benjak, Mirjana, Diković, Marina, Matošević, Andrea, Jelača, Matija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Vodič za interkulturalno učenje

Urednik/ci
Tomašević, Nives

Izdavač
Naklada Ljevak

Grad
Zagreb

Godina
2016

Raspon stranica
89-144

ISBN
978-953-303-922-0

Ključne riječi
interkulturalna osjetljivost ; interkulturalizam ; interkulturalne kompetencije nastavnika ; students ; teachers
(intercultural sensitivity ; interculturalism ; teachers' intercultural competence ; studenti ; nastavnici)

Sažetak
Temeljna svrha znanstveno-istraživačkog projekta “Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju”, a time i samog istraživanja bila je proširivanje mogućnosti promicanja interkulturalnog odgoja i obrazovanja u Istarskoj i Primorsko-goranskoj županiji u cilju senzibiliziranja studenata i nastavnika, ali i ostalih subjekata uključenih u odgojno- obrazovni rad za različitost, kulturni pluralizam, demokraciju i ljudska prava. Opći ciljevi istraživanja u sklopu ovoga projekta bili su utvrditi stupanj interkulturalne osjetljivosti i temeljna znanja u podučju interkulturalizma kod studenata učiteljskih/nastavničkih studija i srednjoškolskih nastavnika te ispitati potrebne interkulturalne kompetencije za rad u kulturno pluralnim razredima. Isto tako, jedan od ciljeva istraživanja bio je analizirati studijske programe na studiju nastavničkog smjera i na integriranom učiteljskom sveučilišnom studiju inicijalnoga obrazovanja učitelja/nastavnika na sveučilištima u Republici Hrvatskoj s posebnim osvrtom na zastupljenost kolegija iz područja interkulturalizma. Shodno općim ciljevima projekta definirani su zadatci istraživanja za studente i nastavnike: 1. Zadatci istraživanja koji se odnose na studente imali su cilj utvrditi: 1. poznavanje temeljnih karakteristika interkulturalizma (pojam, ciljevi, vrijednosti) 2. razinu etnocentrizma i etnorelativizma tj. interkulturalnu osjetljivost 3. poželjne interkulturalne kompetencije nastavnika za rad u kulturno pluralnim razredima te u kojoj mjeri interkulturalno obrazovanje doprinosi razvoju određenih kompetencija kod studenata prema percepciji studenata. U ovom poglavlju predstavljena je metodologija i rezultati istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Citiraj ovu publikaciju

Piršl, Elvi, Benjak, Mirjana, Diković, Marina, Matošević, Andrea, Jelača, Matija
Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: Rezultati istraživanja // Vodič za interkulturalno učenje / Tomašević, Nives (ur.).
Zagreb: Naklada Ljevak, 2016. str. 89-144
Piršl, Elvi, Benjak, Mirjana, Diković, Marina, Matošević, Andrea, Jelača, Matija (2016) Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju: Rezultati istraživanja. U: Tomašević, N. (ur.) Vodič za interkulturalno učenje. Zagreb, Naklada Ljevak, str. 89-144.
@inbook{inbook, editor = {Toma\v{s}evi\'{c}, N.}, year = {2016}, pages = {89-144}, keywords = {intercultural sensitivity, interculturalism, teachers' intercultural competence, studenti, nastavnici}, isbn = {978-953-303-922-0}, title = {Education for intercultural competence: Research results}, keyword = {intercultural sensitivity, interculturalism, teachers' intercultural competence, studenti, nastavnici}, publisher = {Naklada Ljevak}, publisherplace = {Zagreb} }