Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza regenerativnog hidrauličkog amortizera hibridnog vozila (CROSBI ID 433414)

Ocjenski rad | diplomski rad

Fabijanić, Tomislav Analiza regenerativnog hidrauličkog amortizera hibridnog vozila / Gregov, Goran (mentor); Rijeka, Tehnički fakultet, Rijeka, . 2020

Podaci o odgovornosti

Fabijanić, Tomislav

Gregov, Goran

hrvatski

Analiza regenerativnog hidrauličkog amortizera hibridnog vozila

Regenerativni hidraulički amortizer se sastoji od cilindra, hidropneumatskog akumulatora, HM i DC generatora, regeneracija snage će ovisiti o dimenzijama cilindra, specifičnom protoku HM, te kapacitetu i tlaku punjenja akumulatora. Odabrani cilindar mora biti u stanju generirati dovoljan tlak za pokretanje HM, također pravilnim odabirom promjera cjevovoda i nepovratnih ventila se može utjecati na protok radne tekućine prema HM, što će utjecati na brzinu vrtnje HM. Provedenim preliminarnim proračunom komponenti regenerativnog hidrauličkog amortizera odabiru se komponente i provodi se simulacija idealnog slučaja sa sinusnim signalom. Nakon utvrđenog ponašanja idealiziranog regenerativnog hidrauličkog amortizera, provodi se simulacija amortizera sa različitim profilima cesta, te se utvrđuje potencijalna regeneracija snage za različite slučajeve profila cesta i brzine vožnje. Nakon provedenih simulacija može se zaključiti da je regeneracija snage kod boljih kvaliteta cesta značajno manja nego li kod lošijih kvaliteta cesta. Također se vidi da kod najbolje kvalitete ceste HM nije u stanju osigurati konstantnu brzinu vrtnje, dok kod ostalih kvaliteta cesta to nije problem, stoga je potrebno razmotriti promjenu specifičnog protoka HM ili dimenzija cilindra kako bi se osigurala konstantna brzina vrtnje HM u svim slučajevima. Kako se sustav razmatra na četvrtini vozila, regeneracija snage bi realno bila četiri puta veća jer se vozilo sastoji od četiri amortizera. Stoga se može zaključiti da regeneracija snage amortizera ima potencijala, međutim potrebno je prvo razmotriti u kakvom režimu rada će amortizer biti izložen.

Amortizer ; regenerirana snaga ; akumulator ; profil ceste ; hibridna vozila ; simulacija

nije evidentirano

engleski

Analysis of a regenerative hydraulic shock absorber for hybrid vehicle

nije evidentirano

Absorber ; regenerative power ; accumulator ; road profile ; hybrid vehicles ; simualtion

nije evidentirano

Podaci o izdanju

117

26.05.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Tehnički fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Strojarstvo