Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1070789

REPUTACIJSKI SUSTAVI U SLUŽBI IZBJEGAVANJA KRIZNIH SITUACIJA U TURIZMU


Blaži, Jelena; Jeličić, Anita; Vidačić, Tomislav
REPUTACIJSKI SUSTAVI U SLUŽBI IZBJEGAVANJA KRIZNIH SITUACIJA U TURIZMU // South Eastern European journal of communication, 2 (2020), 1; 105-112 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1070789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
REPUTACIJSKI SUSTAVI U SLUŽBI IZBJEGAVANJA KRIZNIH SITUACIJA U TURIZMU
(REPUTATION SYSTEMS IN THE SERVICE OF AVOIDANCE OF CRISIS SITUATIONS IN TOURISM.)

Autori
Blaži, Jelena ; Jeličić, Anita ; Vidačić, Tomislav

Izvornik
South Eastern European journal of communication (2712-0430) 2 (2020), 1; 105-112

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
reputacijski sustavi, reputacija, turizam, krizne situacije
(reputation systems, reputation, tourism, crisis situations)

Sažetak
Reputacija predstavlja kolektivni stav kao rezultat pojedinačnih mišljenja određene zajednice. Korisnicima online usluga reputacija predstavlja oblik očekivanoga ponašanja temeljenom na tuđem iskustvu, čime korisnik dobiva dojam da smanjuje rizik svoga poslovanja. Upravo zbog projekcije očekivanoga ponašanja takvi sustavi pridonose izbjegavanju kriznih situacija. U skladu s tim, korisnik usmjerava svoj novac prema pružateljima usluga kod kojih se osjeća sigurno i dobiva pravu vrijednost za svoj novac. Prema tome, prosudba potpuno nepoznatih korisnika može donijeti određenu ekonomsku ili društvenu korist. Cilj je reputacijskih sustava osigurati korisnicima informacije o pouzdanosti određene usluge, stimulirati subjekte na korektno ponašanje, odvratiti korisnike od nepouzdanih prodavača i proširiti znanje o pouzdanim prodavačima. Tako se korisnicima smanjuje osjećaj poslovnoga rizika i povećava povjerenje u odnosu prodavač-kupac. U ovom radu obradit će se pojam reputacijskih sustava i način na koji mogu utjecati na poboljšanje turističke ponude i, prije svega, na izbjegavanje mogućih kriznih situacija. Istražit će se Google Review reputacijski sustav u Varaždinu i usporediti ocjene ugostiteljskih objekata i turistički atraktivnih objekata da bi se pronašli ključni pojmovi u vezi s prednostima i problemima pojedinih ugostiteljskih objekata i turističkih atrakcija s ciljem daljnjega unapređenja poslovanja i povećanja konkurentnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Anita Jeličić (autor)

Avatar Url Tomislav Vidačić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Blaži, Jelena; Jeličić, Anita; Vidačić, Tomislav
REPUTACIJSKI SUSTAVI U SLUŽBI IZBJEGAVANJA KRIZNIH SITUACIJA U TURIZMU // South Eastern European journal of communication, 2 (2020), 1; 105-112 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Blaži, J., Jeličić, A. & Vidačić, T. (2020) REPUTACIJSKI SUSTAVI U SLUŽBI IZBJEGAVANJA KRIZNIH SITUACIJA U TURIZMU. South Eastern European journal of communication, 2 (1), 105-112.
@article{article, year = {2020}, pages = {105-112}, keywords = {reputation systems, reputation, tourism, crisis situations}, journal = {South Eastern European journal of communication}, volume = {2}, number = {1}, issn = {2712-0430}, title = {REPUTATION SYSTEMS IN THE SERVICE OF AVOIDANCE OF CRISIS SITUATIONS IN TOURISM.}, keyword = {reputation systems, reputation, tourism, crisis situations} }