Suvremene kurikulumske polemike (CROSBI ID 280744)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Pavičić Vukičević, Jelena
hrvatski
Suvremene kurikulumske polemike
Kurikulum je jedan od ključnih odgojno-obrazovnih koncepata 20. i 21. stoljeća kojeg zbog njegove kompleksnosti i višedimenzionalnosti nazivamo i ukupnom filozofijom odgojno-obrazovnog procesa. Obrazovne politike važan su segment nacionalnog identiteta i nacionalne suverenosti pa su pitanja vezana uz kurikulum kao temeljni dokument odgojno-obrazovnog sustava često polemičke naravi i izazivaju raspravu znanstvene i stručne javnosti, ali i svih ostalih dionika u društvu. Kako bi takva legitimna rasprava bila što kvalitetnija i urodila barem minimalnim konsenzusom, nužno je odgovoriti na ključna pitanja o terminološkom određenju pojma kurikulum, aksiološkoj dimenziji kurikuluma, njegovim sastavnicama i konstrukciji kurikuluma te dionicima njegove izrade. Rasprava utemeljena na suvremenim znanstvenim i stručnim spoznajama uvelike može pomoći u konstruktivnoj javnoj raspravi o budućim modelima razvoja odgojno-obrazovnog sustava u Republici Hrvatskoj, realno i legitimno postavljenim zahtjevima za promjene unutar sustava, kao i za razvoj kurikuluma na suvremenim principima njegove konstrukcije, implementacije i evaluacije.
kurikulum ; kurikulumske ideologije ; vrijednosti ; sastavnice kurikuluma ; modeli konstrukcije kurikuluma ; izrađivači kurikuluma
nije evidentirano
engleski
Contemporary curriculum polemic
nije evidentirano
curriculum ; curriculum ideologies ; values ; curriculum constituents ; curriculum elaboration models ; curriculum designers
nije evidentirano