Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole (CROSBI ID 280742)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Pavičić Vukičević, Jelena Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 1; 119-131

Podaci o odgovornosti

Pavičić Vukičević, Jelena

hrvatski

Uloga implicitne teorije nastavnika u skrivenom kurikulumu suvremene škole

Skriveni kurikulum označava vrijednosti koje učenici nauče u školi zbog načina na koji se u školi planira i načina na koji je škola organizirana te kroz osigurana materijalna sredstva. Tako se uče vrijednosti poput društvenih i spolnih uloga, stavova, vrijednosti i drugih aspekata življenja koji se neosviješteno prenose iz generacije u generaciju kao samorazumljive, neupitne, općekulturne, trajne činjenice. Važna karakteristika skrivenog kurikuluma njegova je implicitnost, često skrivena ne samo djeci već i nastavnicima i drugim djelatnicima u odgojno-obrazovnom sustavu. No, skriveni kurikulum ne prenose samo nastavnici već i zajednica i društvo u cjelini, vlast, nastavnici, nenastavno osoblje škole, civilno društvo, vjerske zajednice i mediji. Implicitna teorija ili „teorija u praksi“ odražava vjerovanja i usvojene vrijednosti nastavnika u odnosu na to kako nastavnik vidi dijete, shvaća pojam djetinjstva i koju teoriju učenja zastupa pa se implicitna teorija najizravnije prepoznaje u specifičnom oblikovanju prostora, strukturiranju vremena te raspodjeli uloga i stilu komuniciranja s djecom. Odnos skrivenog kurikuluma i implicitne teorije nastavnika uzajaman je. Jednom naučen skriveni kurikulum postaje sastavni dio implicitne teorije nastavnika, a ona postaje njegovom polugom za subverzivno potkopavanje autonomne i slobodne osobe, namećući vrijednosti potrošačkog društva i oblike društveno prihvatljivog ponašanja. Svi ovi elementi, kao i službeni kurikulum ustanove i zajednica u kojoj ustanova djeluje, solidarno grade pedagošku kulturu ustanove. Nastavnik sa svojim osobnim karakteristikama, pedagoškim kompetencijama i profesionalnom etikom može odgovoriti zamkama skrivenog kurikuluma i svoje implicitne teorije, osvještavajući njihove principe djelovanja isključivo stručnim usavršavanjem i cjeloživotnim učenjem, kao vrijednostima koje treba prenijeti i svojim učenicima.

kurikulum ; skriveni kurikulum ; implicitna teorija nastavnika ; slika djeteta ; paradigma djetinjstva ; profesionalna etika i vrijednosti nastavnika

nije evidentirano

engleski

The role of teachers’ implicit theories in hidden curriculum of the modern school

nije evidentirano

curriculum ; hidden curriculum ; teachers’ implicit theories ; child image ; childhood paradigm ; professional ethics ; teacher values

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (1)

2013.

119-131

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija