Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi učitelja o odabranim dimenzijama europskih vrijednosti (CROSBI ID 280738)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Pavičić Vukičević, Jelena Stavovi učitelja o odabranim dimenzijama europskih vrijednosti // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 65-84

Podaci o odgovornosti

Pavičić Vukičević, Jelena

hrvatski

Stavovi učitelja o odabranim dimenzijama europskih vrijednosti

Europske vrijednosti dio su koncepta europske dimenzije u obrazovanju te je svrha ovoga rada ispitati stavove učitelja o odabranim dimenzijama europskih vrijednosti kao humanističkih i demokratskih vrijednosti suvremenoga europskog društva u cilju boljeg razumijevanja tog koncepta u svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi. Istraživanje je provedeno u ožujku i travnju 2015. godine i u njemu je sudjelovalo 359 ispitanika: učitelja razredne nastave te učitelja hrvatskog jezika i književnosti, engleskog jezika, povijesti i zemljopisa u višim razredima osnovnih škola s područja Grada Zagreba. Pitanja su preuzeta iz istraživanja Europske komisije Vrijednosti Europljana te iz Europskog istraživanja vrednota – EVS. Nakon provedene analize deskriptivnih obilježja u nastavku istraživanja provedeni su Kruskal Wallisovi testovi na varijablama: zanimanje ispitanika (predmet poučavanja) i dob ispitanika. Dobiveni rezultati pokazuju da učitelji drže važnijim nacionalne od europskih i globalnih vrijednosti te da su ispitanici ponosniji hrvatskim državljanstvom nego europskim građanstvom. Ispitanici se primarno smatraju građanima države i lokalne sredine u kojoj žive, a sekundarno građanima Europe i svijeta u cjelini. Ispitanici također podjednako biraju odgovore na varijablama da se uspoređujući s drugim kontinentima jasno može vidjeti što Europljani imaju zajedničko u kontekstu vrijednosti te da ne postoje europske vrijednosti, nego samo zajedničke vrijednosti zapadnoga svijeta.

europska dimenzija u obrazovanju ; Europsko istraživanje vrednota ; The Values of Europeans ; stavovi učitelja o konceptu europskih vrijednosti

nije evidentirano

engleski

Teachers’ attitudes towards chosen dimensions of European values

nije evidentirano

European dimension in education ; European Values Study ; The Values of Europeans ; teachers’ attitudes towards the concept of European values

nije evidentirano

Podaci o izdanju

160 (1-2)

2019.

65-84

objavljeno

1330-0059

1848-8641

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija