Strategije suočavanja sa stresom i zadovoljstvo životom učenika osnovnih škola (CROSBI ID 433391)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bare, Ana
Merkaš, Marina
hrvatski
Strategije suočavanja sa stresom i zadovoljstvo životom učenika osnovnih škola
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos intenziteta stresa i strategija suočavanja sa stresom u školskim situacijama sa zadovoljstvom životom učenika različite dobi, spola i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 299 učenica (N=169) i učenika (N=130) iz dvije osnovne škole grada Zagreba u dobi između 11 i 15 godina. Učenici su ispunili Multidimenzionalnu skalu zadovoljstva životom za učenike (Huebner, 1994), Skalu stresnih životnih događaja za djecu (Košta i Vulić Prtorić, 2002) i Upitnik suočavanja sa školskim situacijama (MacCann i sur., 2012). Rezultati su pokazali kako učenice doživljavaju veći intenzitet stresa vezanog uz školske situacije od učenika te kako one češće koriste strategije suočavanja usmjerene na emocije u stresnim školskim situacijama. Također, pokazano je kako češće korištenje strategija suočavanja usmjerenih na problem te rjeđe korištenje strategija suočavanja usmjerenih na emocije pridonose objašnjenju viših razina zadovoljstva životom učenika osnovnih škola. Veći intenzitet stresa i češće korištenje strategija suočavanja usmjerenih na problem pridonose objašnjenju viših razina zadovoljstva školom učenika osnovnih škola.
stres ; suočavanje sa stresom ; zadovoljstvo životom ; zadovoljstvo školom ; adolescenti
nije evidentirano
engleski
Strategies for coping with stress and life satisfaction in elementary school students
nije evidentirano
stress ; coping with stress ; life satisfaction ; school satisfaction ; adolescents
nije evidentirano
Podaci o izdanju
77
08.07.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatsko katoličko sveučilište
Zagreb