Percepcija djetinjstva u suvremenim istraživanjima odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 433370)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Valjak, Iva
Dubovicki, Snježana
hrvatski
Percepcija djetinjstva u suvremenim istraživanjima odgoja i obrazovanja
Tijekom godina, percepcije djetinjstva se mijenjaju. Promjene dolaze uslijed različitih utjecaja (vanjskih i unutarnjih) na djecu, odgoj, ali i djetinjstvo u cjelini. U teorijskom dijelu prikazati će se različite definicije djetinjstva te razlike između suvremenog i tradicionalnog pogleda na djetinjstvo. Nadalje, prikazat će se povezanost djeteta i medija te pozitivni i negativni utjecaji medija na djecu. Istraživanje je podijeljeno u dva dijela. Prvi dio se bavi analizom dosadašnjih istraživanja, koja se temelje na odrednicama suvremenog djetinjstva, a drugi dio se bavi sustavnom analizom radova objavljenih u odabranim časopisima od 2018. do 2020. godine. Odabrano je pet časopisa iz područja društvenih znanosti u kojima su se analizirali članci, koji su se potom usporedili prema određenim metodološkim posebnostima. Časopisi koji su analizirani su: Život i škola, Acta Iadertina, Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, Školski vjesnik i Napredak. Uvjeti kojima su odabrani ovi časopisi su temeljeni na osobnoj procjeni kako su upravo oni najpoznatiji u krugu odgajatelja, učitelja i stručnjaka iz područja odgoja i obrazovanja te da će u njima iz navedenog razloga objavljivati radove. Isto tako, navedeni časopisi se smatraju relevantnima za temu ovoga rada, pa su zato uzeti za analizu. Analizirano je 35 objavljenih članaka. Zanimljivo je da se u te dvije godine unutar koje su se proučavali časopisi, u časopisu Acta Iadertina pojavljuju samo dva članka koja zadovoljavaju uvjete za interpretaciju, dok je u Napretku cijeli broj posvećen temi nasilja u virtualnom svijetu. Cilj istraživanja bio je istražiti metodološke posebnosti objavljenih radova, ali i detaljniju analizu u odnosu na unaprijed određene parametre prema kojima se veća pozornost posvećivala radovima koji se bave suvremenim djetinjstvom. U rezultatima ranije provedenih istraživanja uočavaju se moguće poveznice s različitim tematikama koje obuhvaćaju suvremeno djetinjstvo.
suvremeno djetinjstvo, tradicionalno djetinjstvo, djetinjstvo i dijete, dijete i medij
nije evidentirano
engleski
Perceptions of childhood in contemporary education research
nije evidentirano
contemporary childhood, traditional childhood, childhood and child, child and media
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38
10.07.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Slavonski Brod