Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza oblika i sadržaja suradničkih aktivnosti između obitelji i škole (CROSBI ID 433367)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vidaković, Iva Analiza oblika i sadržaja suradničkih aktivnosti između obitelji i škole / Dubovicki, Snježana (mentor); Brust Nemet, Maja (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2020

Podaci o odgovornosti

Vidaković, Iva

Dubovicki, Snježana

Brust Nemet, Maja

hrvatski

Analiza oblika i sadržaja suradničkih aktivnosti između obitelji i škole

Sasvim je neosporno da je suradnja između odgojno-obrazovne ustanove i obitelji učenika vrlo bitna kako bi se postigao optimalan dječji razvoj i dobar školski uspjeh. Suradnja vrlo često može biti ometena nekim drugim čimbenicima, ali vrlo je bitno te čimbenike na vrijeme prepoznati te pronaći najbolje rješenje. Korijeni suradnje obitelji i škole sežu duboko u prošlost pa se može zaključiti kako je suradnja obitelji i škole oduvijek bila ključan element u dječjem razvoju i obrazovanju. Postoje različiti oblici suradnje, no ključno je održavati dva osnovna oblika – roditeljske sastanke i individualne razgovore. Pozitivno je ukoliko škola kao odgojno-obrazovna ustanova njeguje i provodi i neke druge oblike suradnje osim osnovnih. Treba se uzeti u obzir kako je kvaliteta suradnje određena ponašanjem i uključenošću jedne i druge strane. Komunikacija uvijek mora biti otvorena, jasna i konkretna kako bi se postigli određeni rezultati. Također, vrlo je bitno uvažiti i tuđe mišljenje te raspraviti o svemu što jedna i druga strana smatra bitno. Poštovanje i razumijevanje ključne su stavke za kvalitetnu suradnju. Cilj ovog istraživanja bio je analizom 30 godišnjih planova i programa osnovnih škola slavonskih županija istražiti i utvrditi koji se oblici suradnje između obitelji i škole provode u razrednim odjelima od 1. do 4. razreda te koliko su oni učestali. Nadalje, ispitalo se koji stručni suradnici i na koje načine najčešće surađuju s obitelji kao i sadržaji suradničkih aktivnosti s obitelji. Također, istražilo se postoje li razlike u oblicima i broju suradničkih aktivnosti u urbanim i ruralnim područjima s obzirom da je od 30 godišnjih planova i programa osnovnih škola, 15 godišnjih planova i programa bilo s urbanih, a 15 godišnjih planova i programa s ruralnih područja. Rezultati istraživanja pokazuju kako se aktivnosti vezane uz školu odvijaju u skladu sa Zakonom o odgoju i obrazovanju te provode osnovne oblike suradnje. U školama s urbanih područja od 15 škola samo njih 5 provodi radionice/projekte te predavanja s obiteljima. Međutim, škole ruralnog područja provode 13 radionica/ projekata s obitelji te 11 tematskih predavanja od ukupnog broja. Može se vidjeti kako su škole s ruralnih područja puno aktivnije u suradnji s obitelji. Nadalje, zaključilo se kako u svim školama, najviše surađuju učitelji te stručni suradnici pedagozi.

suradnja ; obitelj ; škola ; učitelji ; stručni suradnici ; oblici suradnje ; urbana područja ; ruralna područja

nije evidentirano

engleski

Analysis of forms and contents of collaborative activities between the school and the family

nije evidentirano

collaboration ; family ; school ; teachers ; expert assistants ; forms of collaboration ; urban areas ; rural area

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

07.07.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija