Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole (CROSBI ID 67068)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Somolanji Tokić, Ida
hrvatski
Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole
Iako brojni sustavi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja vrlo jasno i otvoreno naglašavaju, argumentiraju i promiču pedagoško dokumentiranje kao dominantni oblik praćenja djeteta, pa tako i NKRPOO (2015), njihova legitimnost redovito se propituje u trenutku kada dijete postaje školski obveznik. Naime, u godini prije polaska djeteta u osnovnu školu odgojno-obrazovna praksa praćenja djeteta, protivno propisanim kurikulumima, nerijetko se usmjerava prema normativno određenim odgojno- obrazovnim ishodima koji su vezani uz osnovnoškolsku razinu. NKRPOO (2015) vrlo je jasno pozicionirao kurikulum predškole kao integralni dio kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja pri čemu se temelji „na jednakim polazištima, ciljevima i načelima kao i kurikulum vrtića i ne sadrži elemente „školifikacije“ u bilo kojem obliku“ (NKPROO, 2015, 49). Za dijete ono treba osigurati prilike za stjecanje iskustava kvalitetnog predškolskog odgoja i obrazovanja te samim time zastarijelu i osporenu praksu transmisijskog pristupa znanju učiniti niti primjenjivom niti prihvatljivom. U razvoju kurikuluma predškole pedagoško dokumentiranje treba i dalje imati središnju ulogu.Time izravno osnažuje dijete za zauzimanje aktivne uloge u daljnjem odgojno- obrazovnom procesu.
pedagoška dokumentacija, prijelaz iz dječjeg vrtića u osnovnu školu, slika o djetetu
nije evidentirano
engleski
Pedagogical documentation in developing preschool curriculum
nije evidentirano
pedagogical documentation, transition from ECEC to CSE, image of a child
nije evidentirano
Podaci o prilogu
123-126.
objavljeno
Podaci o knjizi
Izvan okvira 5: Pedagoška dokumentacija procesa učenja djece i odraslih kao alat razvoja kurikuluma
Slunjski, Edita
Zagreb: Element
2020.
978-953-197-678-7