Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole (CROSBI ID 67068)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Somolanji Tokić, Ida Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole // Izvan okvira 5: Pedagoška dokumentacija procesa učenja djece i odraslih kao alat razvoja kurikuluma / Slunjski, Edita (ur.). Zagreb: Element, 2020. str. 123-126

Podaci o odgovornosti

Somolanji Tokić, Ida

hrvatski

Pedagoška dokumentacija u razvoju kurikuluma predškole

Iako brojni sustavi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja vrlo jasno i otvoreno naglašavaju, argumentiraju i promiču pedagoško dokumentiranje kao dominantni oblik praćenja djeteta, pa tako i NKRPOO (2015), njihova legitimnost redovito se propituje u trenutku kada dijete postaje školski obveznik. Naime, u godini prije polaska djeteta u osnovnu školu odgojno-obrazovna praksa praćenja djeteta, protivno propisanim kurikulumima, nerijetko se usmjerava prema normativno određenim odgojno- obrazovnim ishodima koji su vezani uz osnovnoškolsku razinu. NKRPOO (2015) vrlo je jasno pozicionirao kurikulum predškole kao integralni dio kurikuluma ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja pri čemu se temelji „na jednakim polazištima, ciljevima i načelima kao i kurikulum vrtića i ne sadrži elemente „školifikacije“ u bilo kojem obliku“ (NKPROO, 2015, 49). Za dijete ono treba osigurati prilike za stjecanje iskustava kvalitetnog predškolskog odgoja i obrazovanja te samim time zastarijelu i osporenu praksu transmisijskog pristupa znanju učiniti niti primjenjivom niti prihvatljivom. U razvoju kurikuluma predškole pedagoško dokumentiranje treba i dalje imati središnju ulogu.Time izravno osnažuje dijete za zauzimanje aktivne uloge u daljnjem odgojno- obrazovnom procesu.

pedagoška dokumentacija, prijelaz iz dječjeg vrtića u osnovnu školu, slika o djetetu

nije evidentirano

engleski

Pedagogical documentation in developing preschool curriculum

nije evidentirano

pedagogical documentation, transition from ECEC to CSE, image of a child

nije evidentirano

Podaci o prilogu

123-126.

objavljeno

Podaci o knjizi

Izvan okvira 5: Pedagoška dokumentacija procesa učenja djece i odraslih kao alat razvoja kurikuluma

Slunjski, Edita

Zagreb: Element

2020.

978-953-197-678-7

Povezanost rada

Pedagogija