Isprepletanje igre/svečanosti u Šoljanovoj "Romanci o tri ljubavi" (CROSBI ID 692336)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Peričić, Helena
hrvatski
Isprepletanje igre/svečanosti u Šoljanovoj "Romanci o tri ljubavi"
Na tragu antimimetizma što ga je sredinom prošloga stoljeća u hrvatsku književnost uveo Ivan Slamnig kao "književnost igara" (N. Vončina), Antun se Šoljan u sentimentalnoj farsi "Romanca o tri ljubavi" (1976.) udaljava od politizirana svijeta i zamjenjuje sadašnjost prošlošću (srednjim vijekom) nalazeći utočište u rehabilitiranju ljubavi – dapače: savršene, idealne ljubavi. Svečano se oslanjajući na književnu uopće a posebice dramaturšku tradiciju (trubaduri, "Roman o ruži", Shakespeare te barokno, neoromantičko, simbolističko i pjesničko kazalište), Šoljan se u ovom dramskom tekstu igra izričajnim mogućnostima stiha, njegovim (samo)ironizacijskim konotacijama, bilo u izgovorenom ili otpjevanom obliku. Zbog svega toga, Šoljanov scenski vrhunac, "Romancu o tri ljubavi", vjerojatno jedan od najpregnantnijih hrvatskih dramskih tekstova (u stihu i sroku) druge polovice 20. st., autorica drži iznimno intrigantnom – i kao igru i kao svečanost.
A. Šoljan ; hrvatska drama ; 20. st. ; "Romanca o tri ljubavi" ; igra / svečanost ; ironizacija ; postmodernizam
nije evidentirano
engleski
Interweaving of Play and Ceremony in Šoljan's Dramatic Text "A Romance upon Three Loves"
nije evidentirano
A. Soljan ; Croatian dramatic literature ; 20th century ; "A Romance on Three Loves" ; play / ceremony ; ironization ; postmodernism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
406-415.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Batušić, Nikola
Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split
978-953-331-167-8
Podaci o skupu
32. Dani Hvarskoga kazališta. Prostor i granice hrvatske književnosti i kazališta
predavanje
04.05.2005-06.05.2005
Hvar, Hrvatska