Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Školska klima kao prediktor vršnjačkog nasilja na internetu (CROSBI ID 280700)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pavičić Vukičević, Jelena ; Sudar, Dorotea ; Cajner Mraović, Irena Školska klima kao prediktor vršnjačkog nasilja na internetu // Društvene i humanističke studije, 1 (2020), 10; 249-272

Podaci o odgovornosti

Pavičić Vukičević, Jelena ; Sudar, Dorotea ; Cajner Mraović, Irena

hrvatski

Školska klima kao prediktor vršnjačkog nasilja na internetu

Školska klima kao relativno trajna kvaliteta školske sredine važan je prediktor mnogim odgojno- obrazovnim fenomenima, a svrha provedenog istraživanja bila je ispitati može li se na temelju školske klime predvidjeti pojava vršnjačkog nasilja na internetu, pri čemu vršnjačko nasilje na internetu definiramo kao namjernu štetu žrtvi koja je prouzročena upotrebom računala, mobitela i drugih elektroničkih uređaja uz tendenciju ponavljanja. U istraživanju je sudjelovao 451 učenik iz zagrebačkih gimnazija i srednjih strukovnih škola, a istraživanje je provedeno na prilagođenoj skali školske klime autorice Niobe Way te posebno kreiranog upitnika s dvanaest čestica koje se odnose na različite oblike vršnjačkog nasilja na internetu. Nakon provedene deskriptivne analize rezultata dobivenih na skali školske klime, provedena je logistička regresijska analiza kako bi se ispitalo predviđaju li i u kojoj mjeri čestice koje mjere školsku klimu različite oblike vršnjačkog nasilja na internetu. Potom je značajnost b koeficijenta testirana Waldovim statistikom, a postotak objašnjene varijance (pseudo R2) Nagelkerekeovim testom. Provedena regresijska analiza pokazala je da školska klima uglavnom predviđa malen dio varijabiliteta različitih oblika vršnjačkog nasilja na internetu iz čega možemo zaključiti da etiološki čimbenici vršnjačkog nasilja na internetu nisu vezani uz školu. To ne lišava školu njezine odgojne uloge, odnosno uloge u prevenciji takvih oblika nasilja jer je njihovo mjesto izvršenja potencijalno svugdje. Stoga je za prevenciju potrebno sinergijsko djelovanje svih relevantnih čimbenika, od obitelji i škole do slobodnog vremena, susjedstva i šire zajednice.

školska klima ; vršnjačko nasilje na internetu (cyberbullying) ; učenici ; srednje škole

nije evidentirano

engleski

School climate as a predictor of peer violence on internet

nije evidentirano

school climate ; cyberbullying ; students ; high schools

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (10)

2020.

249-272

objavljeno

2490-3604

2490-3647

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija, Sociologija

Poveznice