Vjerodostojnost medija: doba lažnih informacija. Zbornik radova 9. regionalne naučne konferencije Vjerodostojnost medija (ur. Zarfa Hrnjić Kuduzović, Milica Kulić, Jelena Jurišić). Filozofski fakultet Univerziteta u Tuzli. ISBN 978-9958-612-24-4, 154 str. (CROSBI ID 280699)
Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika
Podaci o odgovornosti
Grmuša, Tanja
hrvatski
Vjerodostojnost medija: doba lažnih informacija. Zbornik radova 9. regionalne naučne konferencije Vjerodostojnost medija (ur. Zarfa Hrnjić Kuduzović, Milica Kulić, Jelena Jurišić). Filozofski fakultet Univerziteta u Tuzli. ISBN 978-9958-612-24-4, 154 str.
Zbornik radova „Vjerodostojnost medija: doba lažnih informacija“ donosi odabrane radove izložene na devetoj regionalnoj konferenciji Vjerodostojnost medija, posvećenoj borbi protiv lažnih vijesti. Prvo poglavlje razmatra teorijski okvir proizvodnje vijesti, analizirajući upotrebu sintagme lažnih vijesti u medijskom prostoru. Nadalje, drugo poglavlje razmatra ulogu regulatornog okvira u suzbijanju širenja lažnih vijesti, posebice u europskom kontekstu. Iako je europska medijska politika tek u nastajanju, postojeće direktive i uredbe predstavljaju dobar temelj za njezino etabliranje i daljnji razvoj. Kakva je povezanost javnog interesa i kreiranja dnevnih agendi, te koje skupine i kako plasiraju vijesti u Bosni i Hercegovini, samo su neka od pitanja na koje Zbornik donosi odgovore u trećem poglavlju. Nadalje, četvrto poglavlje donosi analizu naslova u hrvatskim dnevnim novinama na primjeru ratifikacije Istanbulske konvencije, koja je pokazala trivijalizaciju prikaza teme. Kako novinari percipiraju istinitost kao jedan od temeljnih profesionalnih standarda u kontekstu inflacije lažnih vijesti, kakav je njihov doprinos u (ne)namjernom stvaranju istih te kakva je uloga retorike u konstrukciji lažnih vijesti, samo su neka od pitanja na koja Zbornik donosi odgovore u petom i šestom poglavlju. U sedmom poglavlju analiziraju se i mogućnosti novih istraživačkih pristupa u praćenju lažnih vijesti, dok se u osmom propituje povezanost odnosa s javnošću i marketinga. Dodatnu vrijednost djela čine zaključci i preporuke konferencije objavljene na kraju Zbornika.
lažne vijesti, regulatorni okvir, europska medijska politika, javni interes, medijske agende, profesionalni standardi, istraživački pristupi
nije evidentirano
engleski
The credibility of the Media: the Age of Fake Information. Proceedings of the 9th Regional Scientific Conference Credibility of the Media (ed. Zarfa Hrnjić Kuduzović, Milica Kulić, Jelena Jurišić). Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Tuzla. ISBN 978- 9958-612-24-4, 154 p.
nije evidentirano
fake news, regulatory framework, European media policy, public interest, media agendas, professional standards, research approaches
nije evidentirano