Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja (CROSBI ID 280688)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Pavičić Vukičević, Jelena ; Cajner Mraović, Irena ; Korda, Matea Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 1; 168-185

Podaci o odgovornosti

Pavičić Vukičević, Jelena ; Cajner Mraović, Irena ; Korda, Matea

hrvatski

Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja

Osjećaj sigurnosti temeljna je ljudska potreba, a njezin izostanak dovodi do negativnih posljedica na psihičko funkcioniranje i akademski uspjeh učenika. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu vršnjačkoga nasilja (klasičnoga i elektroničkoga) u objašnjenju brige učenika za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na uzorku od 451 učenika zagrebačkih srednjih škola, a obuhvaćen je velik broj različitih oblika klasičnoga i elektroničkoga nasilja. Kako bi se odgovorilo na postavljeni cilj, provedena je hijerarhijska regresijska analiza kojom se pokazalo da klasično i elektroničko vršnjačko nasilje objašnjavaju značajan udio varijance brige učenika za vlastitu sigurnost, pri čemu se klasično vršnjačko nasilje pokazalo boljim prediktorom. Dodatno, deskriptivni pokazatelji ukazuju na veliku izloženost učenika elektroničkome nasilju pa je čak 18% učenika doživjelo prijetnju ozljedom u školi, a 16% fizički napad. Može se zaključiti kako određeni udio učenika osjeća zabrinutost za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje, a koja se dijelom može objasniti prisutnošću vršnjačkoga nasilja u školi. Buduće intervencije trebalo bi usmjeriti na sprječavanje vršnjačkoga nasilja ili smanjenje njegovih negativnih posljedica.

briga za sigurnost ; elektroničko vršnjačko nasilje ; klasično vršnjačko nasilje ; učenici

nije evidentirano

engleski

Foresight of aggravated learning cause of student's worry for personal safety due to peer violence

nije evidentirano

worry for safety ; electric peer violence ; classical peer violence ; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

68 (1)

2019.

168-185

objavljeno

0037-654X

1849-532X

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija, Sociologija

Poveznice