Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 67060)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kiš-Novak, Darinka ; Lapat, Goran
hrvatski
Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju
Današnja svakodnevnica i uvjeti u kojima živimo zahtijevaju dugoročno promišljanje o statusu obrazovanja u društvu. Zadnjih desetljeća procesi promjena oblikovali su socijalne, ekonomske i prirodne uvjete u cijelome svijetu. Ljudska osobnost oblikovana je interakcijom genotipa i fenotipa, a pod utjecajem neprestanih procesa i biološke i društvene evolucije. U današnjim društvima sve više se daje prioritet osvještavanju važnosti očuvanja biološke i krajobrazne raznolikosti. Ako promatramo život u romskim naseljima, nizak stupanj obrazovanja i nepismenost najveći su uzročnici njihova sustava vrijednosti u kojem obrazovanje još uvijek nema značajnu socijalnu vrijednost. Aktivno sudjelovanje Roma u osvještavanju socijalnog i fizičkog blagostanja podrazumijeva odgovornost, obvezu i potrebu održavanja biološke i ekološke ravnoteže okoliša koja pozitivno pridonosi održivosti i razvoju lokalne zajednice na razini individue, obitelji, naselja, razreda i škole. Preduvjet za tu odgovornost čine znanje i obrazovanje. Rad analizira poznavanje bioloških i ekoloških pojmova kojima se koriste učenici Romi primarnog obrazovanja kao temeljem za svaku daljnju aktivnost u neposrednom okolišu, uz kulturu uvažavanja različitosti u procesu odgoja i obrazovanja. Prethodnih istraživanja iste ili slične tematike nema. Pod korištenjem određenih pojmova smatra se prepoznavanje i imenovanje uglavnom autohtonih biljaka, životinja, biotopa, biocenoza i ekosustava iz neposrednog okoliša. Nedovoljno poznavanje hrvatskog jezika predstavlja barijeru. Rezultati ovog istraživanja nameću koncept cjeloživotnoga učenja Roma o biološkoj i krajobraznoj raznolikosti i stjecanja znanja koje će u njima poticati razvoj vlastitih kapaciteta uz očuvanje okoliša za buduće naraštaje.
biološki i ekološki pojmovi, primarno obrazovanje, učenici Romi
nije evidentirano
engleski
Biological and Ecological Terms Used by Roma Pupils in Primary Education
nije evidentirano
biological and ecological terms, primary education, Roma pupils
nije evidentirano
Podaci o prilogu
207-218.
objavljeno
Podaci o knjizi
BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST ; TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI ; ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI
Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2017.
978-953-8115-23-3