Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 67060)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kiš-Novak, Darinka ; Lapat, Goran Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju // BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST ; TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI ; ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI / Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 207-218

Podaci o odgovornosti

Kiš-Novak, Darinka ; Lapat, Goran

hrvatski

Biološki i ekološki pojmovi kojima se koriste učenici Romi u primarnom obrazovanju

Današnja svakodnevnica i uvjeti u kojima živimo zahtijevaju dugoročno promišljanje o statusu obrazovanja u društvu. Zadnjih desetljeća procesi promjena oblikovali su socijalne, ekonomske i prirodne uvjete u cijelome svijetu. Ljudska osobnost oblikovana je interakcijom genotipa i fenotipa, a pod utjecajem neprestanih procesa i biološke i društvene evolucije. U današnjim društvima sve više se daje prioritet osvještavanju važnosti očuvanja biološke i krajobrazne raznolikosti. Ako promatramo život u romskim naseljima, nizak stupanj obrazovanja i nepismenost najveći su uzročnici njihova sustava vrijednosti u kojem obrazovanje još uvijek nema značajnu socijalnu vrijednost. Aktivno sudjelovanje Roma u osvještavanju socijalnog i fizičkog blagostanja podrazumijeva odgovornost, obvezu i potrebu održavanja biološke i ekološke ravnoteže okoliša koja pozitivno pridonosi održivosti i razvoju lokalne zajednice na razini individue, obitelji, naselja, razreda i škole. Preduvjet za tu odgovornost čine znanje i obrazovanje. Rad analizira poznavanje bioloških i ekoloških pojmova kojima se koriste učenici Romi primarnog obrazovanja kao temeljem za svaku daljnju aktivnost u neposrednom okolišu, uz kulturu uvažavanja različitosti u procesu odgoja i obrazovanja. Prethodnih istraživanja iste ili slične tematike nema. Pod korištenjem određenih pojmova smatra se prepoznavanje i imenovanje uglavnom autohtonih biljaka, životinja, biotopa, biocenoza i ekosustava iz neposrednog okoliša. Nedovoljno poznavanje hrvatskog jezika predstavlja barijeru. Rezultati ovog istraživanja nameću koncept cjeloživotnoga učenja Roma o biološkoj i krajobraznoj raznolikosti i stjecanja znanja koje će u njima poticati razvoj vlastitih kapaciteta uz očuvanje okoliša za buduće naraštaje.

biološki i ekološki pojmovi, primarno obrazovanje, učenici Romi

nije evidentirano

engleski

Biological and Ecological Terms Used by Roma Pupils in Primary Education

nije evidentirano

biological and ecological terms, primary education, Roma pupils

nije evidentirano

Podaci o prilogu

207-218.

objavljeno

Podaci o knjizi

BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST ; TEMATSKO PODRUČJE: KVALITETA I INKLUZIVNOST OBRAZOVANJA – PREDUVJETI ODRŽIVE BUDUĆNOSTI ; ZBORNIK ODABRANIH RADOVA S 11. MEĐUNARODNOGA BALKANSKOG KONGRESA OBRAZOVANJA I ZNANOSTI

Bouillet, Dejana ; Đuranović, Marina ; Tot, Daria

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2017.

978-953-8115-23-3

Povezanost rada

Biologija, Pedagogija