Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj združene pažnje na jezične sposobnosti prije i poslije rječničkog brzaca (CROSBI ID 692303)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija

Rosandić, Monika ; Šimleša, Sanja ; Ivšac Pavliša, Jasmina Utjecaj združene pažnje na jezične sposobnosti prije i poslije rječničkog brzaca // Specijalna edukacija i rehabilitacija danas Beograd, Srbija, 25.10.2019-26.10.2019

Podaci o odgovornosti

Rosandić, Monika ; Šimleša, Sanja ; Ivšac Pavliša, Jasmina

hrvatski

Utjecaj združene pažnje na jezične sposobnosti prije i poslije rječničkog brzaca

Združena pažnja, sposobnost koordiniranja vizualne pažnje između dviju osoba i predmeta ili događaja, razvija se intenzivno u dobi od 9 do 18 mjeseci. Prema saznanjima iz literature, epizode združene pažnje podupiru usvajanje ranog rječnika te imaju veću ulogu u usvajanju prvih riječi u odnosu na kasniji razvoj rječnika, kada počinju dominirati druge strategije za proširivanje rječnika. Poznato je da se obilježja združene bitno mijenjaju kada djeca usvoje 50 riječi ekspresivnog rječnika. Ta se točka razvoja smatra signalom da se proces učenja riječi počinje ubrzavati te da dvogodišnje dijete nije „late talker“. Iako se sastavnice združene pažnje dovode u vezu s jezičnim vještinama, nedovoljno je istraženo koji oblici njihova ostvarivanja su u najvećoj mjeri povezani s jezičnim razvojem. Također, nije razjašnjeno što se sa združenom pažnjom događa nakon ulaska u fazu leksičkog brzaca. Cilj je ovoga rada ispitati povezanost tipova združivanja pažnje i pripadajućih oblika s receptivnim i ekspresivnim rječnikom te definirati razlike u povezanosti vještina združene pažnje s jezičnim razvojem u razdoblju prije i poslije leksičkog brzaca. Ispitivanje će se provesti sa dvadesetero djece urednog razvoja u dobi od 12 do 24 mjeseci. Od toga će se polovica djece (N=10) nalaziti u razdoblju jezičnog usvajanja prije leksičkog brzaca, a polovica (N=10) će fazu leksičkog brzaca proći. Vještine združene pažnje opažat će se pomoću videosnimke polustrukturirane igre djeteta i roditelja. Dobiveni rezultati analizirat će se neparametrijskim statističkim metodama, a tumačit će se iz perspektive socijalno- pragmatičkih teorija razvoja združene pažnje i jezika.

joint attention ; expressive vocabulary ; receptive vocabulary

nije evidentirano

engleski

CORRELATION BETWEEN JOINT ATTENTION AND LANGUAGE DEVELOPMENT BEFORE AND AFTER VOCABULARY SPURT

nije evidentirano

joint attention ; expressive vocabulary ; receptive vocabulary

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Specijalna edukacija i rehabilitacija danas

predavanje

25.10.2019-26.10.2019

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Logopedija