Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 280579)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Suman, Darko ; Purković, Damir Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja // Politehnika, 2 (2018), 2; 29-42. doi: 10.36978/cte.2.2.03

Podaci o odgovornosti

Suman, Darko ; Purković, Damir

hrvatski

Preferencije učenika kao polazište za organizaciju i strukturiranje nastave općeg tehničkog odgoja i obrazovanja

Preferencije učenika prema nastavnom predmetu važno su polazište za planiranje, pripremanje i strukturiranje nastave. Zbog dinamike tehničko-tehnološkog razvoja, preferencije učenika postaju neizostavni čimbenik za operacionalizaciju nastave općeg tehničkog obrazovanja. U tom je smislu provedeno istraživanje kako bi se odredila struktura preferencija učenika prema tehničkim sadržajima i aktivnostima te razlike u preferencijama s obzirom na karakteristična obilježja skupine. Istraživanje je provedena na uzorku učenika osnovne škole (N = 699) u dobi od 11 do 15 godina. U svrhu istraživanja, korišten je redizajnirani PATT upitnik, iz kojeg su izdvojeni interesi učenika prema tehničkim sadržajima i vrstama aktivnosti. Kao karakteristična obilježja skupine izdvojeni su dob i spol učenika. Rezultati istraživanja ukazuju na težnje učenika za intenziviranjem praktičnog rada, vježbi, ali i teorijskih sadržaja u nastavi. Utvrđeno je da se zanimanje učenika za sadržaje znatno mijenja tijekom sazrijevanja, od tehničkog crtanja u 5. razredu do robotske tehnologije u 8. razredu. Interesi se razlikuju i s obzirom na spol učenika, pri čemu su djevojčice sklonije tehničkom crtanju, dok dječaci preferiraju robotiku, te obradu drva i metala. Poželjna struktura naglašava potrebu prilagodbe nastave tehničkog područja spolu i dobi učenika, te je indikativna svijest učenika o važnosti praktičnih aktivnosti za vlastiti razvoj.

nastava tehnike ; preferencije učenika ; stavovi učenika ; tehnička kultura ; tehnički odgoj i obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Pupils' Preferences as a Starting point for Organizing and Structuring Teaching of the General Technology Education

nije evidentirano

Technology Teaching ; Pupils' Preferences ; Pupil Attitudes ; Technical Culture ; Technology (Technical) Education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (2)

2018.

29-42

objavljeno

2584-5373

2584-6264

10.36978/cte.2.2.03

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice