Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Od strukture vokabulara do struktura teksta (CROSBI ID 692218)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Peti-Stantić, Anita ; Tonković, Mirjana ; Keresteš, Gordana Od strukture vokabulara do struktura teksta // 26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke. Knjiga sažetaka.. 2018. str. 52-52

Podaci o odgovornosti

Peti-Stantić, Anita ; Tonković, Mirjana ; Keresteš, Gordana

hrvatski

Od strukture vokabulara do struktura teksta

S obzirom na to da brojna dosadašnja istraživanja vokabulara pokazuju potrebu razdvajanja riječi koje znače nešto konkretno od onih koje znače nešto apstraktno (tzv. teorija dvostrukoga kodiranja), vrlo je važno detektirati riječi čije je značenje potrebno posebno tumačiti u okviru nastavnoga procesa. Ne čini li se to, takve riječi usporavaju tečno svladavanje čitanja, onemogućavajući čitanje s razumijevanjem i, u konačnici, dubinsko čitanje. Kako u nas do sada nije bilo sustavnih istraživanja intelektualnog vokabulara mladih, a rezultati PISA istraživanja pokazuju ispodprosječne rezultate učenika u Republici Hrvatskoj u čitalačkoj pismenosti, u izlaganju će biti izneseni rezultati istraživanja provedenoga u okviru projekta Hrvatske zaklade za znanost “Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture” nakon radionice održane s učiteljima hrvatskoga, matematike, prirode, povijesti i geografije u višim razredima osnovne škole. Cilj radionice je bio podučavanje učitelja u primjeni metoda i strategija za proširivanje i produbljivanje intelektualnog vokabulara učenika, kao i podučavanje strukturama raspravljačkog teksta, osobito udžbeničkoga, svih navedenih nastavnih predmeta. Učitelji koji su sudjelovali u radionici obradili su jednu nastavnu jedinicu na dva načina: oslanjajući se na jasno strukturirani tekst te primjenjujući strategije proširivanja i produbljivanja razumijevanja značenja riječi u jednom ili dva odjeljenja i koristeći klasičan pristup obradi sadržaja oslanjajući se na postojeći udžbenički tekst u drugim odjeljenjima U izlaganju će biti prikazani rezultati kvantitativne i kvalitativne procjene učinaka primjene ove kratke intervencije, kao i rezultati ankete o korištenju udžbenika u nastavi i zadovoljstvu udžbenicima provedenoj na istoj skupini učitelja.

vokabular, tekst, struktura

nije evidentirano

engleski

From vocabulary structure to text structure

nije evidentirano

vocabulary, text, structure

nije evidentirano

Podaci o prilogu

52-52.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa. Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke. Knjiga sažetaka.

Podaci o skupu

26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

predavanje

07.11.2018-10.11.2018

Sveti Martin na Muri, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Psihologija