Seasonal integration : modelling tourism demand in Croatia (CROSBI ID 27730)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šergo, Zdravko ; Tomčić, Zdenko
engleski
Seasonal integration : modelling tourism demand in Croatia
Njemačka je bila i još je uvijek generator najvećeg broja posjetitelja u Hrvatskoj. Njemačka je najveće emitivno tržište kako u apsolutnim brojevima dolazaka tako i obzirom na razinu turističke potrošnje. U konstrukciji modela turističke potražnje za njemačkim turistima koriste se tromjesečni podaci (1986-1999), ispituje se potražnja za "turističkim proizvodom." Eksplanatorne varijable korištene u modelu jesu: realan raspoloživ dohodak, devizni tečaj, odnos između inflacije u Hrvatskoj i Njemačka i sezonske dummie varijable ; ovisna varijabla je broj turističkih noćenja u Hrvatskoj. Procjena je vršena pomoću tkz. log-linearnog multivarijabilnog modela te, inače, najšire korištenog pristupa: običnih najmanjih kvadrata. OLS model omogućuje procjenu smjera i intenzivnosti parcijalne elastičnosti pojedinih varijabli. Sezonalnost je tipičan fenomen u opservaciji turističke potražnje, a rezultat toga je različito trajanje pojedinih sezona kroz kalendarsku godinu. Sezonalnost u turizmu može rezultirati ne iskorištenim kapacitetima za vrijeme niske potražnje ili suviše hiperaktivnim korištenjem resursa za vrijeme ljetnih mjeseci, čime se kompenzira zastoj u izvansezonskom razdoblju. Da bi zahvatili sezonske efekte u modelu korištene su dummi-varijable. Rad daje doprinos u politici ovladavanja problemom sezonalnosti koji inače rezultira ili pre-bookiranim smještajem ili visokim cijenama.
seasonal, tourism, modelling, Croatia, Germany, demand
Izbor tekstova V. znanstvenog i stručnog skupa Hrvatski turizam 2001, održanog u Rijeci, Hrvatska, 25.-26.10.2001.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
27-37.
objavljeno