Višeplatformski sustav za unaprjeđenje učenja u ranom osnovnoškolskom obrazovanju zasnovan na digitalnim interaktivnim sadržajima, načelima obrazovnih igara i prilagodljivosti sustava učeniku (CROSBI ID 433241)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Tomislav Jagušt
Ivica Botički
hrvatski
Višeplatformski sustav za unaprjeđenje učenja u ranom osnovnoškolskom obrazovanju zasnovan na digitalnim interaktivnim sadržajima, načelima obrazovnih igara i prilagodljivosti sustava učeniku
Sustavi za mobilno učenje omogućavaju korisnicima uključivanje u proces učenja u svakom trenutku, neovisno o okruženju u kojem se nalaze. Istovremeno, ovi sustavi pred svoje korisnike stavljaju neke specifične zahtjeve, npr. vrlo kratko vrijeme trajanja pojedine nastavne lekcije, visoku razinu interaktivnosti i komunikacije s drugim korisnicima, specifične oblike navigacije prilagođene dimenzijama uređaja za mobilno učenje, ovisnost sadržaja o kontekstu u kojem se učenje odvija i sl. Cilj znanstvenog istraživanja u ovom doktorskom radu bio je istražiti područje mobilnog učenja i sustave za izradu i izvođenje digitalnih interaktivnih obrazovnih lekcija, te predložiti i opisati vlastiti model skalabilnog, proširivog i interaktivnog sustava za mobilno učenje. Nadalje, predložen je model podataka koji opisuje digitalne obrazovne lekcije te omogućava njihovu pohranu i prenošenje. Predložen je i model obrazovnih programskih komponenti koje se mogu ugraditi u digitalne obrazovne lekcije čime se povećava njihova interaktivnost i višekratna upotrebljivost. Istražene su mogućnosti i potencijalne prednosti i nedostatci upotrebe igrifikacije u digitalnim obrazovnim lekcijama. Na temelju opisanog modela izgrađen je prototip sustava računalnog podučavanja koji implementira izabrane elemente igara koji se najčešće koriste u igrifikaciji. Verifikacija je obavljena kroz seriju eksperimentalnih tretmana u nižim razredima osnovne škole, a prikupljeni podaci su analizirani i obrađeni primjenom algoritama strojnog učenja, čiji rezultat je poslužio kao osnova za prepoznavanje tri obrasca ponašanja učenika. Na temelju navedenih obrazaca predložen je algoritam za prilagođavanje interaktivnih obrazovnih digitalnih lekcija učeniku.
Mobilno učenje ; tehnologijom podržano učenje ; model sustava za mobilno učenje ; igrifikacija ; digitalne obrazovne lekcije
nije evidentirano
engleski
Multiplatform system for improvement of learning in early primary school education based on digital interactive contents, gamification and adaptivity to the student
nije evidentirano
Mobile learning ; technology enhanced learning ; model of the mobile learning system ; gamification ; digital educational lessons
nije evidentirano
Podaci o izdanju
147
28.05.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb