Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sveto i profano na velikom platnu. Filmska umjetnost u misli i kritici Mije Škvorca (CROSBI ID 692179)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Sever Globan, Irena Sveto i profano na velikom platnu. Filmska umjetnost u misli i kritici Mije Škvorca // Filozofsko–teološki i pastoralni doprinosi biskupa Mije Škvorca. Zbornik radova znanstvenoga skupa održanoga u Zagrebu 22. studenoga 2019. / Šestak, Ivan ; Ćuk, Barbara (ur.). Zagreb: Filozofsko-teološki Institut Družbe Isusove, 2020. str. 261-280

Podaci o odgovornosti

Sever Globan, Irena

hrvatski

Sveto i profano na velikom platnu. Filmska umjetnost u misli i kritici Mije Škvorca

Film kao sedmu umjetnost koja već dvanaest desetljeća plijeni pažnju publike i kritičara, crkvene su institucije veoma rano prepoznale kao važan masovni medij koji je u stanju komunicirati istine vjere, kršćanske i općeljudske vrednote, ali i opasnost ukoliko propagira ateističku sliku svijeta. Hrvatski isusovac i erudita, biskup Mijo Škvorc, bio je veliki ljubitelj i poznavatelj filma o kojemu je među prvima pisao kritike u Glasu koncila, te je njemu posvetio dva potpoglavlja u svom djelu Vjera i nevjera. Škvorc filmu pristupa otvorenog duha te, vodeći se smjernicama Drugog vatikanskog koncila, u njemu prepoznaje medij koji zadovoljava duševne i duhovne potrebe čovjeka i koji je u stanju stupiti na tlo svetoga i komunicirati transcendentno postajući tako svojevrstan locus theologicus. On je tragove vjere nalazio u filmovima koji nisu nužno otvoreno govorili o Bogu ili su čak bili režirani od sineasta ateističkih svjetonazora, ali su tragali za istinom, vodili se savješću, promišljali o žrtvi i otkupljenju, ili bezuvjetnoj ljubavi. S druge strane, nevjeru je otkrivao i u naoko eksplicitno kršćanskim filmovima. U svojim analizama on filmu uvijek pristupa i sa sadržajne i sa estetske/stilističke strane. U članku se tako progovara o Škvorcovom pristupu filmu u kontekstu vjere i nevjere te se ističe kako je autor pripadao teološkoj filmskoj kritici koja se počinje razvijati u drugoj polovici 20. stoljeća.

filmska umjetnost, teologija i film, vjera u filmu, estetika filma, transcendentalni stil

nije evidentirano

engleski

Sacred and profane on the silver screen. Sacred and profane on the big screen. Art of film in the thought and critique of Mijo Škvorc

nije evidentirano

film and faith, film and theology. transcendental style, aesthetic of film, film critics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

261-280.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Filozofsko–teološki i pastoralni doprinosi biskupa Mije Škvorca. Zbornik radova znanstvenoga skupa održanoga u Zagrebu 22. studenoga 2019.

Šestak, Ivan ; Ćuk, Barbara

Zagreb: Filozofsko-teološki Institut Družbe Isusove

978-953-231-181-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Informacijske i komunikacijske znanosti, Teologija