Zanimanja roditelja i STEM profesionalni interesi srednjoškolaca (CROSBI ID 280480)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimunović, Mara ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva
hrvatski
Zanimanja roditelja i STEM profesionalni interesi srednjoškolaca
Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj mjeri zanimanja roditelja mogu odrediti STEM profesionalne interese učenika završnih razreda srednje škole. U uzorak je uključeno 463 srednjoškolaca (33 % mladića), koji su putem većeg online istraživanja pružili podatke o zanimanju svojih roditelja te ispunili upitnik profesionalnih interesa (PGI-S). Kao mjere interesa prema STEM području uzete su PGI skale Elektrotehnika, Mehanika i instalacije, Prirodopis te orijentacija prema polu Stvari na dimenziji interesa Ljudi – Stvari. Zanimanja roditelja kodirana su u kategorije STEM i ne- STEM zanimanja. Rezultati upućuju na znatno izraženije STEM interese kod mladića, osim interesa za prirodopis, gdje spolne razlike nisu pronađene. Pronađeni su mali efekti očeva zanimanja na skali orijentacije prema Stvarima i skalama Elektrotehnike te Mehanike i instalacija. Analiza interakcija majčina i očeva zanimanja pokazala je da je na određenim skalama interesa pozitivan učinak očeva STEM zanimanja prisutan samo ako je i majka STEM zanimanja. Učinci roditeljskih zanimanja na interese učenika nisu se razlikovali za mladiće i djevojke. Rezultati upućuju na značenje roditeljskoga STEM zanimanja kao oblika STEM kapitala, važnost ispitivanja utjecaja obaju roditelja te razlikovnost učeničkih STEM interesa.
STEM ; roditeljski utjecaji ; adolescenti ; profesionalni interesi
nije evidentirano
engleski
Parents' occupations and STEM vocational interests of high school students
nije evidentirano
STEM ; parental influences ; adolescents ; vocational interests
nije evidentirano
Podaci o izdanju
29 (2)
2020.
309-328
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.29.2.07