Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav (CROSBI ID 67031)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bartulović, Marija ; Širanović, Ana „Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav // Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije: Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci / Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 143-163

Podaci o odgovornosti

Bartulović, Marija ; Širanović, Ana

hrvatski

„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav

U prvome dijelu ovoga rada daje se pregled najnovijih politika i pristupa obrazovanju djece izbjeglica te se identificiraju i kritički komentiraju ključne točke prijepora oko njihova prava na obrazovanje, dok se u drugome dijelu predstavlja intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece čiji su roditelji tražitelji međunarodne zaštite ili su tu zaštitu u Hrvatskoj već ostvarili u jednu zagrebačku osnovnu školu. Radi se o nizu ad hoc, odnosno odozdo prema gore intervencija osmišljenih u cilju pružanja podrške, prije svega integriranim učenicima i njihovim nastavnicima, a potom i drugim dionicima odgojno-obrazovnoga procesa. Implementirane intervencije obuhvaćaju neposrednu asistenciju tijekom nastavnoga procesa, sustavno praćenje i evaluaciju kvalitete integracije u obliku refleksivnih dnevnika i supervizijskih sastanaka te aktivnosti usmjerene na upoznavanje učenika izbjeglica kao cjelovitih osoba i stvaranje pedagoških situacija za njihovo smisleno uključivanje u nastavne i izvannastavne aktivnosti. Rad završava nizom preporuka za razvoj sustavnoga uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav, nastalih na temelju kritičke analize implementiranoga akcijsko-istraživačkog modela.

obrazovanje izbjeglica ; inkluzija ; dispozicije nastavnika ; pedagoški odnos ; intervencijski akcijsko-istraživački model

nije evidentirano

engleski

“You speak Farsi! But how?” the bottom-up action research model of the integration of refugee children in the Croatian education system

nije evidentirano

refugee education ; inclusion ; teachers’ dispositions ; pedagogical relationship ; bottom-up action research model

nije evidentirano

Podaci o prilogu

143-163.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije: Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2020.

978-953-361-000-9

Povezanost rada

Pedagogija