„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav (CROSBI ID 67031)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bartulović, Marija ; Širanović, Ana
hrvatski
„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav
U prvome dijelu ovoga rada daje se pregled najnovijih politika i pristupa obrazovanju djece izbjeglica te se identificiraju i kritički komentiraju ključne točke prijepora oko njihova prava na obrazovanje, dok se u drugome dijelu predstavlja intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece čiji su roditelji tražitelji međunarodne zaštite ili su tu zaštitu u Hrvatskoj već ostvarili u jednu zagrebačku osnovnu školu. Radi se o nizu ad hoc, odnosno odozdo prema gore intervencija osmišljenih u cilju pružanja podrške, prije svega integriranim učenicima i njihovim nastavnicima, a potom i drugim dionicima odgojno-obrazovnoga procesa. Implementirane intervencije obuhvaćaju neposrednu asistenciju tijekom nastavnoga procesa, sustavno praćenje i evaluaciju kvalitete integracije u obliku refleksivnih dnevnika i supervizijskih sastanaka te aktivnosti usmjerene na upoznavanje učenika izbjeglica kao cjelovitih osoba i stvaranje pedagoških situacija za njihovo smisleno uključivanje u nastavne i izvannastavne aktivnosti. Rad završava nizom preporuka za razvoj sustavnoga uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav, nastalih na temelju kritičke analize implementiranoga akcijsko-istraživačkog modela.
obrazovanje izbjeglica ; inkluzija ; dispozicije nastavnika ; pedagoški odnos ; intervencijski akcijsko-istraživački model
nije evidentirano
engleski
“You speak Farsi! But how?” the bottom-up action research model of the integration of refugee children in the Croatian education system
nije evidentirano
refugee education ; inclusion ; teachers’ dispositions ; pedagogical relationship ; bottom-up action research model
nije evidentirano
Podaci o prilogu
143-163.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije: Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2020.
978-953-361-000-9