Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1069653

„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav


Bartulović, Marija; Širanović, Ana
„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav // Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije: Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci / Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva (ur.).
Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, 2020. str. 143-163


CROSBI ID: 1069653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav
(“You speak Farsi! But how?” the bottom-up action research model of the integration of refugee children in the Croatian education system)

Autori
Bartulović, Marija ; Širanović, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije: Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

Urednik/ci
Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva

Izdavač
Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet

Grad
Rijeka

Godina
2020

Raspon stranica
143-163

ISBN
978-953-361-000-9

Ključne riječi
obrazovanje izbjeglica ; inkluzija ; dispozicije nastavnika ; pedagoški odnos ; intervencijski akcijsko-istraživački model
(refugee education ; inclusion ; teachers’ dispositions ; pedagogical relationship ; bottom-up action research model)

Sažetak
U prvome dijelu ovoga rada daje se pregled najnovijih politika i pristupa obrazovanju djece izbjeglica te se identificiraju i kritički komentiraju ključne točke prijepora oko njihova prava na obrazovanje, dok se u drugome dijelu predstavlja intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece čiji su roditelji tražitelji međunarodne zaštite ili su tu zaštitu u Hrvatskoj već ostvarili u jednu zagrebačku osnovnu školu. Radi se o nizu ad hoc, odnosno odozdo prema gore intervencija osmišljenih u cilju pružanja podrške, prije svega integriranim učenicima i njihovim nastavnicima, a potom i drugim dionicima odgojno-obrazovnoga procesa. Implementirane intervencije obuhvaćaju neposrednu asistenciju tijekom nastavnoga procesa, sustavno praćenje i evaluaciju kvalitete integracije u obliku refleksivnih dnevnika i supervizijskih sastanaka te aktivnosti usmjerene na upoznavanje učenika izbjeglica kao cjelovitih osoba i stvaranje pedagoških situacija za njihovo smisleno uključivanje u nastavne i izvannastavne aktivnosti. Rad završava nizom preporuka za razvoj sustavnoga uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav, nastalih na temelju kritičke analize implementiranoga akcijsko-istraživačkog modela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Bartulović (autor)

Avatar Url Ana Širanović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bartulović, Marija; Širanović, Ana
„Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav // Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije: Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci / Ćulum Ilić, Bojana ; Buchberger, Iva (ur.).
Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, 2020. str. 143-163
Bartulović, M. & Širanović, A. (2020) „Pričaš farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istraživački model uključivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav. U: Ćulum Ilić, B. & Buchberger, I. (ur.) Suvremeni trendovi i izazovi nastavničke profesije: Zbornik Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Rijeka, Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, str. 143-163.
@inbook{inbook, year = {2020}, pages = {143-163}, keywords = {obrazovanje izbjeglica, inkluzija, dispozicije nastavnika, pedago\v{s}ki odnos, intervencijski akcijsko-istra\v{z}iva\v{c}ki model}, isbn = {978-953-361-000-9}, title = {„Pri\v{c}a\v{s} farsi! Ali, kako?” intervencijski akcijsko-istra\v{z}iva\v{c}ki model uklju\v{c}ivanja djece izbjeglica u hrvatski odgojno-obrazovni sustav}, keyword = {obrazovanje izbjeglica, inkluzija, dispozicije nastavnika, pedago\v{s}ki odnos, intervencijski akcijsko-istra\v{z}iva\v{c}ki model}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Rijeci, Filozofski fakultet}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, year = {2020}, pages = {143-163}, keywords = {refugee education, inclusion, teachers’ dispositions, pedagogical relationship, bottom-up action research model}, isbn = {978-953-361-000-9}, title = {“You speak Farsi! But how?” the bottom-up action research model of the integration of refugee children in the Croatian education system}, keyword = {refugee education, inclusion, teachers’ dispositions, pedagogical relationship, bottom-up action research model}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Rijeci, Filozofski fakultet}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font