Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1069508

Odnos fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja


Pavičić Dokoza, Katarina; Ribar, Maja; Kolundžić, Zdravko
Odnos fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora-55 godina SUVAG-a: znanstveno stručna monografija / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2018. str. 198-206 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1069508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja
(Relationship of phonological processing with measures of cognitive performance in children with specific reading difficulties)

Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja ; Kolundžić, Zdravko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora-55 godina SUVAG-a: znanstveno stručna monografija / Dulčić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2018, 198-206

ISBN
978-953-7948-04-7

Skup
IX. Međunarodni simpozij verbotonalnog sistema

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19-21.5.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
fonološko kodiranje ; fonološko pamćenje ; kognitivni učinak
(phonological coding ; phonological memory ; cognitive performance)

Sažetak
Razumijevanje specifičnih teškoća čitanja istraživano je kroz brojne studije kojima je cilj rasvjetljivanje procesa u pozadini čitanja koji dovode do odstupanja u razvoju ove složene vještine. Fonološka svjesnost, fonološko imenovanje i fonološko pamćenje smatraju se važnim kognitivnim procesima odgovornim za prepoznavanje riječi. S druge strane, veliki broj istraživanja usmjeren je i na proučavanje učinka vizualnih sposobnosti na proces prepoznavanja riječi. Cilj ovog istraživanja usmjeren je i na proučavanje učinka vizualnih sposobnosti na proces prepoznavanja riječi. Cilj ovog istraživanja bio je odrediti odnos između zadataka fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama učenja. Istraživanjem je obuhvaćeno 23 djece u dobi od 7 g. i 6 mj. do 11 g. i 11 mj. s dijagnozom specifičnih teškoća učenja, urednih intelektualnih sposobnosti i bez drugih teškoća (uredan neurološki i audiološki status). Fonološko procesiranje mjereno je putem serije ispitnih zadataka koji se sastoje od prepoznavanja niza grafema te serijom riječi (Mottier lista, pseudoriječi). Mjere kognitivnog učinka operacionalizirane su putem verbalnih i neverbalnih subskala Wechlerovog testa inteligencije za djecu. Utvrđeno je da je točnost fonološkog kodiranja u najvećoj mjeri povezana s neverbalnim subtestom u čijoj se podlozi nalazi misaona i perceptivna organizacija (sastavljanje predmeta), dok je brzina u najvećoj mjeri bila povezana s neverbalnim subtestom u čijoj pozadini se nalazi vizuomotorička koordinacija i brzina mentalne reakcije (šifriranje). Brzina fonološkog kodiranja bila je u visokoj povezanosti s rasponom fonološkog pamćenja, a fonološko pamćenje u najvećoj je mjeri bilo određeno pamćenjem niza brojeva kao mjerom kognitivnog učinka. Dobiveni rezultati raspravljeni su u kontekstu suvremenih teorija razvoja čitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija

Napomena
Rad je u istoj monografiji objavljen i na engleskom jeziku (str.207-215).



POVEZANOST RADA


Ustanove
Poliklinika SUVAG,
Opća županijska bolnica Požega

Citiraj ovu publikaciju

Pavičić Dokoza, Katarina; Ribar, Maja; Kolundžić, Zdravko
Odnos fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora-55 godina SUVAG-a: znanstveno stručna monografija / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2018. str. 198-206 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Pavičić Dokoza, K., Ribar, M. & Kolundžić, Z. (2018) Odnos fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja. U: Dulčić, A. (ur.)Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora-55 godina SUVAG-a: znanstveno stručna monografija.
@article{article, editor = {Dul\v{c}i\'{c}, A.}, year = {2018}, pages = {198-206}, keywords = {phonological coding, phonological memory, cognitive performance}, isbn = {978-953-7948-04-7}, title = {Relationship of phonological processing with measures of cognitive performance in children with specific reading difficulties}, keyword = {phonological coding, phonological memory, cognitive performance}, publisher = {Poliklinika SUVAG}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font