Čitalački kulturni kapital roditelja i čitalačka socijalizacija njihove djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 67005)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Boneta, Željko ; Miletić, Nataša ; Ivković Hodžić, Željka
hrvatski
Čitalački kulturni kapital roditelja i čitalačka socijalizacija njihove djece rane i predškolske dobi
Rad analizira veze između roditeljskoga (obiteljskoga) čitalačkog kulturnog kapitala i čitalačke socijalizacije djece rane i predškolske dobi. Teorijsko polazište rada je Bourdieuova teorija kulturne reprodukcije, odnosno teza o trima oblicima kulturnoga kapitala: utjelovljenom, objektiviranom i institucionaliziranom. Rad se temelji na istraživanju koje je provedeno na uzorku roditelja čija djeca pohađaju dječje vrtiće u Rijeci i Pazinu (N = 204). Rezultati djelomično potvrđuju Bourdieuovu tezu da je transmisija čitalačkoga kulturnog kapitala od roditelja na djecu povezana s trima oblicima roditeljskoga kulturnog kapitala. Roditelji s višom razinom kulturnoga kapitala intenzivnije čitalački socijaliziraju svoju djecu. Istodobno, temeljna čitalačka socijalizacija, primjerice pričanje priča, svakodnevno čitanje slikovnica i njihovo posjedovanje, prisutno je u gotovo svim obiteljima te je dio društveno prihvaćenih roditeljskih praksi s djetetom ove dobi. Čitalačka socijalizacija naglašeno je rodno obilježena jer je čitanje djeci pretežito majčina aktivnost.
Bourdieuova teorija kulturnoga kapitala ; djeca u vrtiću ; obiteljski čitalački kulturni kapital ; transmisija kulturnoga kapitala
nije evidentirano
engleski
Parental Reading Cultural Capital and Reading Socialization of their Children of Early and Preschool Age
nije evidentirano
Bourdieu's theory of cultural capital ; kindergarten children ; family reading cultural capital ; transmission of cultural capital
nije evidentirano
Podaci o prilogu
31-44.
objavljeno
Podaci o knjizi
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2020.
978-953-8115-76-9