Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čitalački kulturni kapital roditelja i čitalačka socijalizacija njihove djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 67005)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Boneta, Željko ; Miletić, Nataša ; Ivković Hodžić, Željka Čitalački kulturni kapital roditelja i čitalačka socijalizacija njihove djece rane i predškolske dobi // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran et al. (ur.). Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 31-44

Podaci o odgovornosti

Boneta, Željko ; Miletić, Nataša ; Ivković Hodžić, Željka

hrvatski

Čitalački kulturni kapital roditelja i čitalačka socijalizacija njihove djece rane i predškolske dobi

Rad analizira veze između roditeljskoga (obiteljskoga) čitalačkog kulturnog kapitala i čitalačke socijalizacije djece rane i predškolske dobi. Teorijsko polazište rada je Bourdieuova teorija kulturne reprodukcije, odnosno teza o trima oblicima kulturnoga kapitala: utjelovljenom, objektiviranom i institucionaliziranom. Rad se temelji na istraživanju koje je provedeno na uzorku roditelja čija djeca pohađaju dječje vrtiće u Rijeci i Pazinu (N = 204). Rezultati djelomično potvrđuju Bourdieuovu tezu da je transmisija čitalačkoga kulturnog kapitala od roditelja na djecu povezana s trima oblicima roditeljskoga kulturnog kapitala. Roditelji s višom razinom kulturnoga kapitala intenzivnije čitalački socijaliziraju svoju djecu. Istodobno, temeljna čitalačka socijalizacija, primjerice pričanje priča, svakodnevno čitanje slikovnica i njihovo posjedovanje, prisutno je u gotovo svim obiteljima te je dio društveno prihvaćenih roditeljskih praksi s djetetom ove dobi. Čitalačka socijalizacija naglašeno je rodno obilježena jer je čitanje djeci pretežito majčina aktivnost.

Bourdieuova teorija kulturnoga kapitala ; djeca u vrtiću ; obiteljski čitalački kulturni kapital ; transmisija kulturnoga kapitala

nije evidentirano

engleski

Parental Reading Cultural Capital and Reading Socialization of their Children of Early and Preschool Age

nije evidentirano

Bourdieu's theory of cultural capital ; kindergarten children ; family reading cultural capital ; transmission of cultural capital

nije evidentirano

Podaci o prilogu

31-44.

objavljeno

Podaci o knjizi

Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav

Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2020.

978-953-8115-76-9

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice