Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost (CROSBI ID 280253)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Žakman-Ban, Vladimira ; Špehar Fiškuš, Katarina Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost // Hum (Mostar), 11 (2016), 16; 38-65

Podaci o odgovornosti

Žakman-Ban, Vladimira ; Špehar Fiškuš, Katarina

hrvatski

Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost

U radu se raščlanjuje problem konzumerizma kao društvenoga fenomena, potrošački mentalitet kao suvremeni sustav vrijednosti i posljedično razvoj, karakteristike i mogući tretman poremećaja kupovanja kao nove ovisnosti. Fenomeni se obrađuju interdisciplinarno odnosno transdisciplinarno, a promatraju se kao „instant filozofija potrošačkog duha“. Ovisnici osjećaju pritisak biti „u trendu“ jer im agresivne korporativne marketinške kampanje nameću konzumerizam kao paradigmu uspješnoga života. Anksiozno teže novim potrošačkim trendovima, senzacionalnim iskustvima, ekzibicionizmu sve do opsesivno-kompulzivne želje za stvaranjem slike o sebi koju promovira ta nova potrošačka (anti) kultura. Raščlanjuju se i radovi (studije) koji konzumerizam shvaćaju kao suvremenu kulturu materijalnoga preobilja, a što rezultira različitim društvenim devijacijama. Mediji promoviraju konzumerizam kojemu su osobito podložna djeca i mladež te populacije u određenim kriznim životnim razdobljima. Da bi se primjereno obradio problem, načinjena je analiza slučaja (case study) te se u dogovoru s osobom koja iskazuje osobitosti poremećaja kupovanja, poštujući etička načela, nude elementi programa radi sprječavanja daljnje progresije problema.

konzumerizam kao društveni fenomen ; potrošački sustav vrijednosti ; opsesivno-kompulzivno kupovanje i tretman ovisnika

nije evidentirano

engleski

Consumerism – social phenomenon and new addiction

nije evidentirano

consumerism as a social phenomenon ; the consumer value system ; obsessive-compulsive buying and treatment of addicts

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (16)

2016.

38-65

objavljeno

1840-233X

2303-7431

Povezanost rada

nije evidentirano