Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1069072

Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost


Žakman-Ban, Vladimira; Špehar Fiškuš, Katarina
Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost // Hum : časopis Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, 11 (2016), 16; 38-65 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1069072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost
(Consumerism – social phenomenon and new addiction)

Autori
Žakman-Ban, Vladimira ; Špehar Fiškuš, Katarina

Izvornik
Hum : časopis Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru (1840-233X) 11 (2016), 16; 38-65

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
konzumerizam kao društveni fenomen ; potrošački sustav vrijednosti ; opsesivno-kompulzivno kupovanje i tretman ovisnika
(consumerism as a social phenomenon ; the consumer value system ; obsessive-compulsive buying and treatment of addicts)

Sažetak
U radu se raščlanjuje problem konzumerizma kao društvenoga fenomena, potrošački mentalitet kao suvremeni sustav vrijednosti i posljedično razvoj, karakteristike i mogući tretman poremećaja kupovanja kao nove ovisnosti. Fenomeni se obrađuju interdisciplinarno odnosno transdisciplinarno, a promatraju se kao „instant filozofija potrošačkog duha“. Ovisnici osjećaju pritisak biti „u trendu“ jer im agresivne korporativne marketinške kampanje nameću konzumerizam kao paradigmu uspješnoga života. Anksiozno teže novim potrošačkim trendovima, senzacionalnim iskustvima, ekzibicionizmu sve do opsesivno-kompulzivne želje za stvaranjem slike o sebi koju promovira ta nova potrošačka (anti) kultura. Raščlanjuju se i radovi (studije) koji konzumerizam shvaćaju kao suvremenu kulturu materijalnoga preobilja, a što rezultira različitim društvenim devijacijama. Mediji promoviraju konzumerizam kojemu su osobito podložna djeca i mladež te populacije u određenim kriznim životnim razdobljima. Da bi se primjereno obradio problem, načinjena je analiza slučaja (case study) te se u dogovoru s osobom koja iskazuje osobitosti poremećaja kupovanja, poštujući etička načela, nude elementi programa radi sprječavanja daljnje progresije problema.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vladimira Žakman-Ban (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Žakman-Ban, Vladimira; Špehar Fiškuš, Katarina
Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost // Hum : časopis Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, 11 (2016), 16; 38-65 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Žakman-Ban, V. & Špehar Fiškuš, K. (2016) Konzumerizam – društveni fenomen i nova ovisnost. Hum : časopis Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, 11 (16), 38-65.
@article{article, year = {2016}, pages = {38-65}, keywords = {consumerism as a social phenomenon, the consumer value system, obsessive-compulsive buying and treatment of addicts}, journal = {Hum : \v{c}asopis Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, volume = {11}, number = {16}, issn = {1840-233X}, title = {Consumerism – social phenomenon and new addiction}, keyword = {consumerism as a social phenomenon, the consumer value system, obsessive-compulsive buying and treatment of addicts} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font