Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga asistenta u prilagodbi djece s posebnim potrebama na dječji vrtić (CROSBI ID 433195)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sarajčev, Sanja Uloga asistenta u prilagodbi djece s posebnim potrebama na dječji vrtić / Ljubetić, Maja (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2020

Podaci o odgovornosti

Sarajčev, Sanja

Ljubetić, Maja

hrvatski

Uloga asistenta u prilagodbi djece s posebnim potrebama na dječji vrtić

Cilj rada je objasniti ulogu asistenta u prilagodbi djeteta s posebnim potrebama na dječji vrtić, ali i naglasiti da u zakonskim aktima Republike Hrvatske asistent u dječjem vrtiću nije predviđen, što u praksi nije slučaj. Iz tog razloga u prvom poglavlju je prikazan trenutni položaj djeteta s posebnim potrebama u dječjem vrtiću u pravnom kontekstu, pozivajući se na relevantne službene dokumente. Istraživački dio rada ispituje ulogu asistenta tijekom djetetova boravka u dječjem vrtiću iz perspektive asistenta. Posebna pozornost posvećuje se istraživanju utjecaja asistenta na socijalnu interakciju između djece s posebnim potrebama i ostale djece te odraslih u dječjem vrtiću. Također, ispituje se i motivacija asistenata za taj posao, vrste posebnih potreba djece s kojima asistenti surađuju, procjenjuje se kvaliteta suradnje s roditeljima djeteta kojem asistiraju i sa stručnim suradnicima, utvrđuje se razina i vrsta edukacije asistenata te njihova percepcija uloge u radu s djetetom s posebnim potrebama. Rezultati istraživanja pokazuju kako su asistenti većinom intrinzično motivirani za taj posao, a svoja znanja stječu uglavnom na edukacijama organiziranim od strane dječjeg vrtića u kojem rade. Uz to, asistenti smatraju da postoji prostor u unaprjeđenju suradnje sa stručnim suradnicima, a posebno s roditeljima. Rezultati istraživanja ukazuju na to da asistenti pozitivno utječu na razvoj socijalnih vještina djeteta s posebnim potrebama i da pospješuju socijalnu interakciju između njih i njihovih vršnjaka. Rezultati samoprocjene asistenata o njihovoj ulozi pokazuju da oni svojom primarnom zadaćom smatraju osposobljavanje djeteta da što samostalnije skrbi o sebi, praćenje napretka djeteta te poticanje socijalne interakcije i komunikacije između djeteta s posebnim potrebama i ostale djece u skupini.

asistent ; dječji vrtić ; edukacija ; motivacija ; posebne potrebe

nije evidentirano

engleski

Role of assistant in adapting children with special needs to kindergarten

nije evidentirano

assistant ; kindergarten ; education ; motivation ; special needs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44

23.06.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice