Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uspješnost osnovnoškolaca u osnovnim aritmetičkim operacijama (CROSBI ID 280150)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Lenček, Mirjana ; Sladović, Iva Uspješnost osnovnoškolaca u osnovnim aritmetičkim operacijama // Logopedija, 7 (2017), 1; 13-23

Podaci o odgovornosti

Lenček, Mirjana ; Sladović, Iva

hrvatski

Uspješnost osnovnoškolaca u osnovnim aritmetičkim operacijama

U istraživanju poznavanja osnovnih aritmetičkih operacija sudjelovalo je 145 osnovnoškolaca bez teškoća u matematici, polaznika trećeg do osmog razreda, s ciljem dobivanja uvida u razinu ukupne ovladanosti temeljnom matematikom u svakom od razreda. U radu se razmatra uspješnost rješavanja pojedinih aritmetičkih zadataka u domeni zbrajanja, oduzimanja, množenja, dijeljenja te poznavanja pravila izvođenja računskih radnji prema porastu obrazovne dobi. Rezultati su pokazali da se skupina učenika trećih razreda statistički značajno razlikuje od učenika na ostalim obrazovnim razinama. Stoga je moguće pretpostaviti da se upravo u trećem razredu mijenjaju strategije rješavanja zadataka kod temeljnih matematičkih operacija, što je u skladu s drugim sličnim istraživanjima. Čini se da strategije prizivanja podataka zamjenjuju strategije temeljene na brojenju. Nema statistički značajnih razlika u uspješnosti rješavanja zadataka osnovnih aritmetičkih operacija učenika od četvrtog do osmog razreda. Stoga je moguće pretpostaviti da su razine temeljnih matematičkih kompetencija ujednačene s aspekta točnosti za ove obrazovne razine. Kako je ispitivanje provedeno na relativno malom uzorku u odnosu na razrede, generalizacija rezultata je ograničena, a oni mogu biti korisni za oblikovanje smjernica u izradi ispitnog materijala za prepoznavanje teškoća u matematici i određivanje pravca intervencija kod navedenih teškoća ili diskalkulije.

matematika ; zbrajanje ; oduzimanje ; množenje ; dijeljenje ; slijed računskih operacija ; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Mastering basic mathematical operations in elementary school students

nije evidentirano

mathematics ; addition ; subtraction ; multiplication ; division ; order of mathematical operations ; elementary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2017.

13-23

objavljeno

1330-5484

1849-4706

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice