Izrada tipologije samostalnih upisnih područja osnovnih škola u Hrvatskoj: metodološki izazov i iskustvo primjene (CROSBI ID 691975)
Prilog sa skupa u zborniku | kratko priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vranković, Biljana
hrvatski
Izrada tipologije samostalnih upisnih područja osnovnih škola u Hrvatskoj: metodološki izazov i iskustvo primjene
U ovome radu prikazani su metodološki izazovi i koraci u izradi tipologije za 452 samostalna upisna područja osnovnih škola Hrvatske. Upisno područje osnovnih škola prostorno je područje iz kojega učenici upisuju određenu osnovnu školu na temelju prebivališta, odnosno prijavljenog boravišta. Prema mreži osnovnih škola iz 2011. godine, kriterijima matičnosti škola i broju škola u jednom upisnom području diferencirane su tri skupine upisnih područja: samostalna upisna područja (A), samostalna upisna područja s osmorazrednim područnim školama (B) i integrirana upisna područja (C). Samostalno upisno područje osnovne škole obuhvaća jedno ili više naselja iz kojih učenici, koji u njima imaju prijavljeno prebivalište, odnosno boravište, imaju pravo pohađati osnovnu školu kojoj gravitiraju odnosno ustanovu osnovnoškolske djelatnosti koja djeluje unutar granica tog područja. S geografskog aspekta izdvojeno je pet tipova samostalnih upisnih područja (upisna područja s vrlo malim školama i teško održivom obrazovnom funkcijom (A1), upisna područja s malim školama i ugroženom obrazovnom funkcijom (A2), velika, slabije gospodarski razvijena upisna područja s oslabljenom obrazovnom funkcijom (A3), demografski i gospodarski stabilnija upisna područja s održivom obrazovnom funkcijom (A4) i gusto naseljena upisna područja s vrlo velikim školama i perspektivnom obrazovnom funkcijom (A5)). Za tipologiju upisnih područja osnovnih škola Hrvatske primijenjene su multivarijatne analize (klaster analiza i dr.).
geografski faktori razvoja mreže škola, održivost obrazovne funkcije, vrste upisnih područja osnovnih škola
nije evidentirano
engleski
Developing a Typology of Independent Enrollment Areas of Primary Schools in Croatia: Methodological Challenge and Application Experience
nije evidentirano
geographical factors of school network development, sustainability of the educational function, types of primary school enrollment areas
nije evidentirano
Podaci o prilogu
251-257.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
7. hrvatski geografski kongres, Čakovec, 9.-11. listopada 2019., Knjiga sažetaka
Orešić, D. ; Lončar, J. ; Maradin, M.
Zagreb: Hrvatsko geografsko društvo
1849-8353
Podaci o skupu
7. Hrvatski geografski kobgres (GEOG7)
predavanje
07.10.2019-09.10.2019
Čakovec, Hrvatska