Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izrada tipologije samostalnih upisnih područja osnovnih škola u Hrvatskoj: metodološki izazov i iskustvo primjene (CROSBI ID 691975)

Prilog sa skupa u zborniku | kratko priopćenje | domaća recenzija

Vranković, Biljana Izrada tipologije samostalnih upisnih područja osnovnih škola u Hrvatskoj: metodološki izazov i iskustvo primjene // 7. hrvatski geografski kongres, Čakovec, 9.-11. listopada 2019., Knjiga sažetaka / Orešić, D. ; Lončar, J. ; Maradin, M. (ur.). Zagreb: Hrvatsko geografsko društvo, 2019. str. 251-257

Podaci o odgovornosti

Vranković, Biljana

hrvatski

Izrada tipologije samostalnih upisnih područja osnovnih škola u Hrvatskoj: metodološki izazov i iskustvo primjene

U ovome radu prikazani su metodološki izazovi i koraci u izradi tipologije za 452 samostalna upisna područja osnovnih škola Hrvatske. Upisno područje osnovnih škola prostorno je područje iz kojega učenici upisuju određenu osnovnu školu na temelju prebivališta, odnosno prijavljenog boravišta. Prema mreži osnovnih škola iz 2011. godine, kriterijima matičnosti škola i broju škola u jednom upisnom području diferencirane su tri skupine upisnih područja: samostalna upisna područja (A), samostalna upisna područja s osmorazrednim područnim školama (B) i integrirana upisna područja (C). Samostalno upisno područje osnovne škole obuhvaća jedno ili više naselja iz kojih učenici, koji u njima imaju prijavljeno prebivalište, odnosno boravište, imaju pravo pohađati osnovnu školu kojoj gravitiraju odnosno ustanovu osnovnoškolske djelatnosti koja djeluje unutar granica tog područja. S geografskog aspekta izdvojeno je pet tipova samostalnih upisnih područja (upisna područja s vrlo malim školama i teško održivom obrazovnom funkcijom (A1), upisna područja s malim školama i ugroženom obrazovnom funkcijom (A2), velika, slabije gospodarski razvijena upisna područja s oslabljenom obrazovnom funkcijom (A3), demografski i gospodarski stabilnija upisna područja s održivom obrazovnom funkcijom (A4) i gusto naseljena upisna područja s vrlo velikim školama i perspektivnom obrazovnom funkcijom (A5)). Za tipologiju upisnih područja osnovnih škola Hrvatske primijenjene su multivarijatne analize (klaster analiza i dr.).

geografski faktori razvoja mreže škola, održivost obrazovne funkcije, vrste upisnih područja osnovnih škola

nije evidentirano

engleski

Developing a Typology of Independent Enrollment Areas of Primary Schools in Croatia: Methodological Challenge and Application Experience

nije evidentirano

geographical factors of school network development, sustainability of the educational function, types of primary school enrollment areas

nije evidentirano

Podaci o prilogu

251-257.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

7. hrvatski geografski kongres, Čakovec, 9.-11. listopada 2019., Knjiga sažetaka

Orešić, D. ; Lončar, J. ; Maradin, M.

Zagreb: Hrvatsko geografsko društvo

1849-8353

Podaci o skupu

7. Hrvatski geografski kobgres (GEOG7)

predavanje

07.10.2019-09.10.2019

Čakovec, Hrvatska

Povezanost rada

Geografija, Obrazovne znanosti