Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Deset godina provedbe ispita državne mature iz Geografije – stanje i perspektive (CROSBI ID 691971)

Prilog sa skupa u zborniku | kratko priopćenje | domaća recenzija

Vranković, Biljana ; Vuk, Ružica ; Šiljković, Željka Deset godina provedbe ispita državne mature iz Geografije – stanje i perspektive // 7. hrvatski geografski kongres, Čakovec, 9.-11. listopada 2019., Knjiga sažetaka / Orešić, D. ; Lončar, J. ; Maradin, M. (ur.). Zagreb: Hrvatsko geografsko društvo, 2019. str. 245-250

Podaci o odgovornosti

Vranković, Biljana ; Vuk, Ružica ; Šiljković, Željka

hrvatski

Deset godina provedbe ispita državne mature iz Geografije – stanje i perspektive

Državna matura postupak je sumativnoga vanjskog vrednovanja kojim se provjeravaju sposobnosti, vještine i znanja učenika koje su stekli tijekom osnovnoškolskoga i srednjoškolskoga obrazovanja te je uvedena u hrvatski odgojno-obrazovni sustav 2009./2010. školske godine. Prethodila joj je provedba nacionalnih ispita u srednjoj školi te probna državna matura. Dva su cilja državne mature, završetak srednjoškolskoga obrazovanja za učenike gimnazijskih programa i rangiranje svih kategorija pristupnika za upis na visoka učilišta. Državna matura sastoji se od obveznoga i izbornoga dijela. Obvezni dio državne mature sastoji se od ispita iz Hrvatskoga jezika, Matematike i stranoga jezika. Izborni dio državne mature sastoji se od ispita iz svih ostalih općeobrazovnih nastavnih predmeta i nije obvezan ni za jednu skupinu pristupnika državne mature. Ispite državne mature provodi Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji sa školama i ostalim javnim ustanovama uključenim u njihovu provedbu. Geografija je izborni predmet na državnoj maturi i polažu je pristupnici kojima je to jedan od uvjeta upisa na odabrane studijske programe. U radu su prikazani rezultati kontinuiranoga praćenja postignuća u ispitima državne mature iz Geografije u proteklih deset godina, tj. od prve državne mature provedene u 2009./2010. školskoj godini do državne mature provedene u 2018./2019. školskoj godini. Istraživačka pitanja na koja se nastoji odgovoriti odnose se na ispitnu tehnologiju, pristupnike i različite aspekte postignuća pristupnika iz Geografije. U radu su primijenjene kvantitativna metoda i metoda kvalitativne analize sadržaja. U statističkim analizama i obradama podataka korištena je deskriptivna statistika.

vanjsko vrednovanje, državna matura, obvezni i izborni nastavni predmeti, Geografija, upis na studij geografije

nije evidentirano

engleski

Ten Years of the State Matura Exam in Geography – Current State and Perspectives

nije evidentirano

external evaluation, state matura, compulsory and elective subjects, Geography, enrollment in the study of geography

nije evidentirano

Podaci o prilogu

245-250.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

7. hrvatski geografski kongres, Čakovec, 9.-11. listopada 2019., Knjiga sažetaka

Orešić, D. ; Lončar, J. ; Maradin, M.

Zagreb: Hrvatsko geografsko društvo

1849-8353

Podaci o skupu

7. Hrvatski geografski kobgres (GEOG7)

predavanje

07.10.2019-09.10.2019

Čakovec, Hrvatska

Povezanost rada

Geografija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti