Sinteza u hrvatskoj arhitekturi, 1947-65 (CROSBI ID 66909)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mrduljaš, Maroje
hrvatski
Sinteza u hrvatskoj arhitekturi, 1947-65
Od početka 1950-ih, sinteza i u Hrvatskoj postaje jedna od središnjih tema diskusije o novim kretanjima u arhitekturi i vizualnim umjetnostima unutar turbulentnog kulturnog i socio-političkog konteksta zamaha poslijeratne obnove Jugoslavije. Diskusija o sintezi uglavnom se vezuje za djelovanje grupe EXAT-51 , no ta diskusija je višeslojna i uključuje i druge protagoniste i pozicije. Prvu poziciju promovira EXAT-51 koji polaze od brisanja granica između arhitekture, «plastike» i slikarstva, te između «čiste» i «primijenjene» umjetnosti. Druga linija se odnosi na rad istraživački orijentiranih arhitekata koji sintezu shvaćaju kao eksperimentalnu integraciju «znanosti i umjetnosti» ili «tehničke i stvaralačke komponente» projektiranja. Eksperiment je naročito usmjeren prema redefiniciji arhitektonskih tipologija i integraciji novih tehnoloških elemenata u arhitekturu. Taj pristup kultivira se na Arhitektonskom odjelu Tehničkog fakulteta u Zagrebu, a idejnu platformu gradi Vladimir Turina koji nastoji svoju razgranatu projektantsku praksu poduprijeti i teorijskom elaboracijom.
modernizam, sinteza u vizualnim umjetnostima
nije evidentirano
engleski
Sythesis in Croatian architecture, 1947-65
nije evidentirano
modernism, synthesis in visual arts
nije evidentirano
Podaci o prilogu
314-331.
objavljeno
Podaci o knjizi
Bauhaus – umreživanje ideja i prakse/ Bauhaus – Networking Ideas and Practice
Vinterhalter, Jadranka
Zagreb: Muzej suvremene umjetnosti
2015.
978-953-7615-84-0