Samoprocjena pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika (CROSBI ID 691836)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brust Nemet, Maja
hrvatski
Samoprocjena pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika
Pedagoška profesionalnost učitelja i nastavnika ogleda se u sposobnosti izgradnje kurikuluma škole, nastave i školskih podsustava, organizaciji i vođenju odgojno-obrazovnoga procesa, utvrđivanju učenikova postignuća u školi, oblikovanju školskoga i razrednoga ozračja te u uspostavi kontinuiranoga partnerstva s roditeljima. Cjeloživotnim učenjem omogućava se kontinuirana podrška profesionalnom rastu i razvoju učitelja i nastavnika od kojih se očekuje spremnost da odgovore na nove izazove suvremenoga društva i osiguraju najbolju podršku za razvoj i učenje u školskom kontekstu. Cilj je istraživanja na temelju teorijskih postavki i empirijskoga istraživanja utvrditi pedagošku profesionalnost učitelja i nastavnika, te doprinos razvoju pedagoških kompetencija u slavonskim osnovnim školama. Na temelju samoprocjena 696 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave u trideset osnovnih škola iz pet slavonskih županija utvrđuju se demografske značajke i razina pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika. Rezultati kvantitativnoga istraživanja pokazuju da se učitelji i nastavnici samoprocjenjuju izrazito pedagoški kompetentnima, a većina sudionika navodi da pedagoškim kompetencijama doprinosi kvalitetno inicijalno i cjeloživotno obrazovanje. Najviša razina pedagoške profesionalnosti utvrđena je kod učitelja razredne nastave te kod učitelja i nastavnika koji imaju između pet i dvadeset i pet godina radnoga staža. Nije utvrđena statistički značajna razlika s obzirom na spol ni stručno i/ili znanstveno usavršavanje učitelja i nastavnika. Obogaćivanjem postojećih programa i/ili implementacijom novih pedagoških kolegija, posebice u nastavničke studijske programe te kontinuiranim pedagoškim obrazovanjem tijekom rada omogućilo bi se jačanje pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika neophodne za djelovanje u suvremenoj školi.
kompetencije, učitelji i nastavnici, osnovna škola, inicijalno obrazovanje, cjeloživotno učenje
nije evidentirano
engleski
Self-Assessment of the Pedagogical Professionalism of Teachers
nije evidentirano
competences, teachers, primary school, initial education, lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
121-131.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings
Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima
978-953-6965-92-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096