Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1067931

Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece s oštećenjem sluha i /ili govora


Bakota, Koraljka; Pavičić Dokoza, Katarina
Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece s oštećenjem sluha i /ili govora // Unapređenje kvalitete života djece i mladih: tematski zbornik=Improving the quality of life of children and youth: conference proceedings / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 407-412 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1067931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece s oštećenjem sluha i /ili govora
(Verbotonal approach to increasing pre-mathematical and mathematical skills and understanding spatial-time relationships in children with disability and/or speech impairments)

Autori
Bakota, Koraljka ; Pavičić Dokoza, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih: tematski zbornik=Improving the quality of life of children and youth: conference proceedings / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020, 407-412

Skup
XI Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"=XI International scientific conference "Improving the quality of life of children and youth"

Mjesto i datum
Sunny Beach, Bugarska, 26-28.6.2020

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
verbotonalna metoda ; poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina ; fonetski ritmovi
(verbotonal method ; stimulation of pre-mathematical and mathematical skills ; phonetic rhythms)

Sažetak
Verbotonalni sustav već šezdeset godina razvija metode i rehabilitacijske postupke koji se odnose na razumijevanje matematičkih operacija i prostorno-vremenskih odnosa kod djece oštećena sluha i/ili govora. U predškolskoj verbotonalnoj rehabilitaciji slušanja i govora provode se aktivnosti za poticanje predmatematičkih sposobnosti koje podrazumijevaju razvrstavanje podataka i predmeta, uspoređivanje i ujednačavanje predmeta i skupova, nizanje predmeta i održavanje zadanog redoslijeda, slijeđenje niza uputa od više koraka, orijentiranje i organizaciju u prostoru, vizualizaciju, vizualno grupiranje predmeta, prepoznavanje obrazaca, procjenjivanje te deduktivno i induktivno mišljenje. Terapijski program je strukturiran da se većina aktivnosti provodi koristeći elemente fonetskih ritmova. U predškolskoj dobi se grupna i individualna rehabilitacija isprepliću sa stimulacijama pokretom i glazbenim stimulacijama iako se posebno fonetski ritmovi koriste i zasebno u usvajanje prostorno – vremenskih i količinskih odnosa. U školskoj dobi nastavlja se isti verbotonalni model koji u skladu s kurikulom razvija razumijevanje ili imenovanje matematičkih pojmova, operacija ili koncepata, te rehabilitacijskim postupcima radi na pretvaranju pismeno zadanih problema u matematičke simbole, „perceptualne“ vještine, vještine „pažnje“ i „matematičke“ vještine (npr. praćenje slijeda matematičkih koraka, brojenje objekata i učenje tablice množenja). U svim postupcima naglasak je uvijek na multisenzoričnom pristupu. Kako to izgleda u praksi prikazat ćemo u filmu koji će prikazati verbotonalnu kompleksnu rehabilitaciju u Dječjem vrtiću i Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG s posebnim naglaskom na poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece oštećena sluha i/ili govora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Poliklinika SUVAG

Citiraj ovu publikaciju

Bakota, Koraljka; Pavičić Dokoza, Katarina
Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece s oštećenjem sluha i /ili govora // Unapređenje kvalitete života djece i mladih: tematski zbornik=Improving the quality of life of children and youth: conference proceedings / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 407-412 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Bakota, K. & Pavičić Dokoza, K. (2020) Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece s oštećenjem sluha i /ili govora. U: Nikolić, M. & Vantić-Tanjić, M. (ur.)Unapređenje kvalitete života djece i mladih: tematski zbornik=Improving the quality of life of children and youth: conference proceedings.
@article{article, year = {2020}, pages = {407-412}, keywords = {verbotonal method, stimulation of pre-mathematical and mathematical skills, phonetic rhythms}, title = {Verbotonal approach to increasing pre-mathematical and mathematical skills and understanding spatial-time relationships in children with disability and/or speech impairments}, keyword = {verbotonal method, stimulation of pre-mathematical and mathematical skills, phonetic rhythms}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Sunny Beach, Bugarska} }