Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece s oštećenjem sluha i /ili govora (CROSBI ID 691835)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bakota, Koraljka ; Pavičić Dokoza, Katarina
hrvatski
Verbotonalni pristup poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece s oštećenjem sluha i /ili govora
Verbotonalni sustav već šezdeset godina razvija metode i rehabilitacijske postupke koji se odnose na razumijevanje matematičkih operacija i prostorno-vremenskih odnosa kod djece oštećena sluha i/ili govora. U predškolskoj verbotonalnoj rehabilitaciji slušanja i govora provode se aktivnosti za poticanje predmatematičkih sposobnosti koje podrazumijevaju razvrstavanje podataka i predmeta, uspoređivanje i ujednačavanje predmeta i skupova, nizanje predmeta i održavanje zadanog redoslijeda, slijeđenje niza uputa od više koraka, orijentiranje i organizaciju u prostoru, vizualizaciju, vizualno grupiranje predmeta, prepoznavanje obrazaca, procjenjivanje te deduktivno i induktivno mišljenje. Terapijski program je strukturiran da se većina aktivnosti provodi koristeći elemente fonetskih ritmova. U predškolskoj dobi se grupna i individualna rehabilitacija isprepliću sa stimulacijama pokretom i glazbenim stimulacijama iako se posebno fonetski ritmovi koriste i zasebno u usvajanje prostorno – vremenskih i količinskih odnosa. U školskoj dobi nastavlja se isti verbotonalni model koji u skladu s kurikulom razvija razumijevanje ili imenovanje matematičkih pojmova, operacija ili koncepata, te rehabilitacijskim postupcima radi na pretvaranju pismeno zadanih problema u matematičke simbole, „perceptualne“ vještine, vještine „pažnje“ i „matematičke“ vještine (npr. praćenje slijeda matematičkih koraka, brojenje objekata i učenje tablice množenja). U svim postupcima naglasak je uvijek na multisenzoričnom pristupu. Kako to izgleda u praksi prikazat ćemo u filmu koji će prikazati verbotonalnu kompleksnu rehabilitaciju u Dječjem vrtiću i Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG s posebnim naglaskom na poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina te razumijevanja prostorno-vremenskih odnosa kod djece oštećena sluha i/ili govora.
verbotonalna metoda ; poticanja predmatematičkih i matematičkih vještina ; fonetski ritmovi
nije evidentirano
engleski
Verbotonal approach to increasing pre- mathematical and mathematical skills and understanding spatial-time relationships in children with disability and/or speech impairments
nije evidentirano
verbotonal method ; stimulation of pre-mathematical and mathematical skills ; phonetic rhythms
nije evidentirano
Podaci o prilogu
407-412.
2020.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Unapređenje kvalitete života djece i mladih: tematski zbornik=Improving the quality of life of children and youth: conference proceedings
Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih
1986-9886
Podaci o skupu
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
ostalo
26.06.2020-28.06.2020
Sunčev Brijeg, Bugarska