USPJEŠNOST REHABILITACIJE INTEGRIRANIH UČENIKA OŠTĆENOG VIDA S OBZIROM NA PRISUTNOST STRUČNOG SURADNIKA REHABILITATORA I ASISTENTA U NASTAVI U NASTAVNOM PROCESU (CROSBI ID 691834)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilić Prcić, Ante ; Runjić, Tina ; Božić, Božana
hrvatski
USPJEŠNOST REHABILITACIJE INTEGRIRANIH UČENIKA OŠTĆENOG VIDA S OBZIROM NA PRISUTNOST STRUČNOG SURADNIKA REHABILITATORA I ASISTENTA U NASTAVI U NASTAVNOM PROCESU
Većina učenika oštećenog vida, u redovnim školama, u Republici Hrvatskoj, prima usluge stručnog suradnika rehabilitatora iz Odjela integracije Centra za odgoj i obrazovanje „Vinko Bek“. Njihova uloga je pružanje podrške učenicima oštećena vida, nastavnicima i ostalom školskom osoblju, te roditeljima. Učenike poučavaju u vještinama koje su narušene zbog oštećenja vida. Oni pružaju rehabilitaciju na području socijalnih vještina, orijentacije i kretanja, svakodnevnih vještina i opismenjavanja na brajici. Cilj ovog istraživanja je ispitati učinkovitost rehabilitacije kod učenika oštećena vida koji su integrirani u redovni sustav odgoja i obrazovanja. Željelo se utvrditi postoji li razlika u rehabilitaciji učenika oštećena vida s obzirom na zaposlenost stručnog suradnika rehabilitatora u školi i prisutnost asistenta u nastavi tijekom nastavnog procesa. Uzorak ispitanika su činili učenici oštećena vida koji su integrirani u redovni sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, od petog do osmog razreda osnovne škole. Istraživanjem je obuhvaćeno 76 (n=76) učenika oštećenog vida. Podaci su prikupljeni pomoću upitnika vlastite konstrukcije za potrebe ovog istraživanja, a statistički su obrađeni programskim paketom SPSS 22.0 i programskim paketom ROBDIS. Utvrđena je statistički značajna razlika u rehabilitaciji učenika oštećena vida u školama gdje je zaposlen stručni suradnik rehabilitator u korist onih koji imaju zaposlenog stručnjaka i utvrđena je statistički značajna razlika u rehabilitaciji učenika oštećena vida s obzirom na to imaju li učenici oštećena vida svog asistenta u nastavi ili ne, te je utvrđeno da je ona bolja kod učenika koji nemaju asistente.
oštećenja vida, rehabilitacija, integracija učenika oštećena vida
nije evidentirano
engleski
REHABILITATION EFFICIENCY OF STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENT INTEGRATED IN MAINSTREAM SCHOOL SETTINGS CONSIDERING ACCESSIBILITY OF EXPERT ASSOCIATES IN SPECIAL EDUCATION AND REHABILITATION AND TEACHING ASSISTANTS IN EDUCATIONAL PROCESS
nije evidentirano
visual impairment, rerhabilitation, integrration student with visual impairment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
475-487.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M.
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih
1986-9886
Podaci o skupu
9. Međunarodna naučno-stručana konferencija Unapređenje kvaliteta života i djece mladih
predavanje
22.06.2018-24.06.2018
Harkány, Mađarska