Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja (CROSBI ID 691823)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Skupnjak, Draženka ; Tot, Daria
hrvatski
Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja
Većina istraživača suglasna je da je trajno stručno usavršavanje u značajnoj pozitivnoj korelaciji s učiteljskim profesionalnim razvojem, no postmoderno doba pred učitelje postavlja dvostruki izazov. Istovremeno se od učitelja očekuje razvoj potencijala za inovacije, fleksibilnost i predanost promjeni, a s druge im se strane nastoji oduzeti profesionalna autonomija tako da ih se financijski osiromašuje, propisuju centralizirani kurikuli te uvode vanjska testiranja i vrjednovanja. Cilj je rada ukazati na aktualne poteškoće u osiguravanju učiteljeva aktivnoga profesionalnoga učenja s naglaskom na ulogu neformalnoga i informalnoga učenja u njegovu profesionalnom razvoju. Prikazan je pregled važnijih istraživanja u području profesionalnoga razvoja učitelja kroz ulogu, ali i moguće inhibitore učenja. Uz kritički osvrt o stajalištima različitih autora o pitanjima neformalnoga i informalnoga učenja iznesene su preporuke i smjernice za približavanje kulturno-induktivnom pristupu profesionalnom učenju. Za razliku od tradicionalnijega tehničko-racionalnoga pristupa, fokus se usmjerava na povećanje učiteljskoga utjecaja i angažmana u okviru vlastitoga profesionalnoga učenja. Aktivno sudjelovanje učitelja u vlastitom profesionalnom učenju doprinosi njegovom osobnom i profesionalnom rastu i razvoju te istovremeno pruža mogućnost generiranja znanja i ideja koje pridonose kvalitetnijoj nastavi.
informalno učenje, neformalno učenje, profesionalni razvoj, trajno stručno usavršavanje, učitelji
nije evidentirano
engleski
The Role of Non-Formal and Informal Learning in the Professional Development of Teachers
nije evidentirano
informal learning, non-formal learning, professional development, inservice education of teachers, teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
196-207.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva KAMO I KAKO DALJE?
Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-92-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096