Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja (CROSBI ID 691823)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Skupnjak, Draženka ; Tot, Daria Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja // Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva KAMO I KAKO DALJE? / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 196-207

Podaci o odgovornosti

Skupnjak, Draženka ; Tot, Daria

hrvatski

Uloga neformalnoga i informalnoga učenja u profesionalnom razvoju učitelja

Većina istraživača suglasna je da je trajno stručno usavršavanje u značajnoj pozitivnoj korelaciji s učiteljskim profesionalnim razvojem, no postmoderno doba pred učitelje postavlja dvostruki izazov. Istovremeno se od učitelja očekuje razvoj potencijala za inovacije, fleksibilnost i predanost promjeni, a s druge im se strane nastoji oduzeti profesionalna autonomija tako da ih se financijski osiromašuje, propisuju centralizirani kurikuli te uvode vanjska testiranja i vrjednovanja. Cilj je rada ukazati na aktualne poteškoće u osiguravanju učiteljeva aktivnoga profesionalnoga učenja s naglaskom na ulogu neformalnoga i informalnoga učenja u njegovu profesionalnom razvoju. Prikazan je pregled važnijih istraživanja u području profesionalnoga razvoja učitelja kroz ulogu, ali i moguće inhibitore učenja. Uz kritički osvrt o stajalištima različitih autora o pitanjima neformalnoga i informalnoga učenja iznesene su preporuke i smjernice za približavanje kulturno-induktivnom pristupu profesionalnom učenju. Za razliku od tradicionalnijega tehničko-racionalnoga pristupa, fokus se usmjerava na povećanje učiteljskoga utjecaja i angažmana u okviru vlastitoga profesionalnoga učenja. Aktivno sudjelovanje učitelja u vlastitom profesionalnom učenju doprinosi njegovom osobnom i profesionalnom rastu i razvoju te istovremeno pruža mogućnost generiranja znanja i ideja koje pridonose kvalitetnijoj nastavi.

informalno učenje, neformalno učenje, profesionalni razvoj, trajno stručno usavršavanje, učitelji

nije evidentirano

engleski

The Role of Non-Formal and Informal Learning in the Professional Development of Teachers

nije evidentirano

informal learning, non-formal learning, professional development, inservice education of teachers, teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

196-207.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva KAMO I KAKO DALJE?

Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-92-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Obrazovne znanosti