Zašto volim svirati? Individualni tečaj sviranja kao izvanškolska aktivnost (CROSBI ID 691798)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
hrvatski
Zašto volim svirati? Individualni tečaj sviranja kao izvanškolska aktivnost
Osim u glazbenoj školi, djeca mogu naučiti svirati instrument i u raznim centrima, radionicama, udrugama i sl. koji nude individualne tečajeve sviranja različitih instrumenata. Na tečajeve se u pravilu primaju svi prijavljeni polaznici bez provođenja prijamnoga ispita kojim se provjeravaju glazbene sposobnosti. Tečajevi su prilagođeni učeniku, njegovim sposobnostima i interesima, manjoj ili većoj brzini svladavanja nastavnih sadržaja te glazbenih znanja i vještina. Suvremene znanstvene spoznaje ukazuju na to da glazbene aktivnosti, posebice sviranje, donose brojne prednosti: pospješuju učenje, fizičko i psihičko zdravlje, koordinaciju i motoriku, socijalne vještine i samopouzdanje. Također, sviranje instrumenta doprinosi boljoj organizaciji vremena, koncentraciji te uspješnom prevladavanju napetosti i stresa. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje, tj. anketiranjem su obuhvaćeni polaznici Centra za glazbenu poduku Akord u Osijeku. Ovim se istraživanjem željelo saznati u odnosu na ispitivane varijable (spol, dob, duljina sviranja, obiteljska glazbena tradicija) zbog čega se sudionici upisuju na tečaj sviranja, kako se osjećaju dok sviraju i zašto, koju vrstu glazbe najradije sviraju, smatraju li da sviranje utječe na njihovu sposobnost učenja, koncentraciju, organizaciju vremena, emocije, socijalne vještine i samopouzdanje. Rezultati istraživanja pokazali su kako su sudionici mišljenja da sviranje pozitivno utječe na njihove kognitivne sposobnosti i socijalne vještine, a naročito na emocije. Također, različite sociodemografske varijable značajno statistički utječu na odabir instrumenta, glazbene preferencije sudionika, kao i na njihove stavove o utjecaju sviranja na vlastite kognitivne sposobnosti i socio- emocionalne vještine. Zaključno, individualno sviranje instrumenta doprinosi razvoju glazbenih sposobnosti i stjecanju glazbenoga ukusa pojedinca, uspješnijem osmišljavanju organizacije slobodnoga vremena te je kao takvo protuteža negativnom utjecaju masovnih medija na kulturu društva u cjelini.
individualni tečaj, izvanškolska aktivnost, sviranje, stavovi učenika
Znanstveni rad objavljen u zborniku radova sa skupova prve skupine (a1) razvrstan u četvrti kvartil kojem je organizator ili suorganizator Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti.
engleski
Why Do I Like Playing Instruments? Individual Course on Instrument Playing as an After-School Activity
In addition to music schools, children can learn how to play an instrument at various centers, workshops and associations which offer individual courses of playing various instruments. Usually, all registered participants are admitted to the course without conducting an examination of musical abilities. Courses are adapted to the student, his abilities and interests, a lower or greater ability to learn and musical knowledge and skills. Contemporary research findings suggest that musical activities, especially instrument playing activities, brings about many benefits: enhanced learning, physical and mental health, coordination and motor skills, social skills and self-confidence. Also, playing an instrument contributes to better time management, concentration and successful dealing with feelings of tension and stress. For the purpose of this paper, a survey with the students from Music education center Akord in Osijek was conducted. The aim was to find out the following: reasons why respondents enroll in the course of playing an instrument; how they feel when they play an instrument and why; what kind of music they prefer to play; whether they feel that playing an instrument affects their ability to learn, their concentration, time-managing skills, emotion management, social skills and self-confidence; with regard to the examined variables (gender, age, years of playing an instrument, family music tradition). The results of the study show that participants think that playing instruments positively influences their cognitive abilities and social skills, and especially emotions. Also, different sociodemographic variables have a statistically significant influence on the choice of instrument, the musical preference of participants, as well as their attitudes about the effect of playing on their own cognitive abilities and socio-emotional skills. To conclude, the individual play of an instrument contributes to the development of musical abilities and the acquisition of musical tastes of an individual. It also contributes to the more successful free-time management and thus serves to mitigate the negative impact of mass media on culture and society as a whole.
after-school activity, playing instruments, individual course, student attitudes
nije evidentirano
Podaci o prilogu
350-365.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
DIDAKTIČKI IZAZOVI III: DIDAKTIČKA RETROSPEKTIVA I PERSPEKTIVA KAMO I KAKO DALJE DIDACTIC CHALLENGES III: DIDACTIC RETROSPECTIVE AND PERSPECTIVE WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE?
Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima
978-953-6965-92-2
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096