Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD) (CROSBI ID 787206)

Druge vrste radova | stručna ekspertiza

Žic Ralić, Anamarija Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD) // Colomeischi A.A. (coord.): Building Bridges Promoting Wellbeing for Family, Priručnik za roditelje, PSI WELL project, str. 209-231. 2018.

Podaci o odgovornosti

Žic Ralić, Anamarija

hrvatski

Roditeljstvo djetetu s poremećajem pažnje / hiperaktivnim poremećajem (ADHD)

Obilježja ADHD-a (nepažnja, impulzivnost i hiperaktivnost) odražavaju se na poteškoće djeteta u ostvarivanju socijalne uključenosti, obrazovnog uspjeha i odnosa s drugima. Ove poteškoće donose djeci s ADHD-om i njihovim roditeljima mnoge izazove u svakodnevnom obiteljskom životu, prilikom učenja i u socijalnim situacijama u školi i među vršnjacima. Izazovi u obitelji počnu kada dijete, zbog svojih poteškoća, počne zanemarivati obaveze i školske zadatke, ignorirati obiteljske aktivnosti, ponašati se neprimjereno i neosjetljivo na socijalna očekivanja u pojedinoj situaciji. Roditeljstvo djeci s ADHD-om veliki je izazov, pogotovo kada su roditelji suočeni s djetetovim neposluhom i suprotstavljanju. Jedna od ključnih preporuka roditeljima je da u kriznim situacijama ostanu mirni i pozitivni prema djetetu. Škola je također vrlo zahtjevan za dijete kojemu je problem sjediti mirno, biti koncentrirano, slijediti upute, obraćati pažnju i slušati u tišini. Roditelji mogu pomoći svom djetetu da se nosi s ovim izazovima na način da ga opreme strategijama učenja, a učitelje upoznaju s načinom na koje njihovo dijete najbolje uči. Poteškoće u slijeđenju pravila, nepažnja, impulzivnost i slaba emocionalna regulacija doprinose djetetovim poteškoćama u odnosu s vršnjacima. Vršnjaci često uočavaju njihove nedostatne socijalne vještine i agresivnost, što ih čini nepopularnim među vršnjacima. Djeca s ADHD-om često imaju poteškoće u ostvarivanju i održavanju bliskog prijateljstva, što je važan zaštitni faktor koji čuva djecu od iskustva odbačenosti i vršnjačkog nasilja. Roditelji mogu pomoći svojoj djeci da poboljšaju odnose s vršnjacima. U ovom poglavlju roditelji mogu pronaći mnogo korisnih strategija za suočavanje s izazovima roditeljstva djeci s ADHD-om.

roditelji, djeca, ADHD

nije evidentirano

engleski

Parenting children with Attention Deficite/Hiperactive Disorders (ADHD)

nije evidentirano

parents, children, ADHD

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Colomeischi A.A. (coord.): Building Bridges Promoting Wellbeing for Family, Priručnik za roditelje, PSI WELL project, str. 209-231

2018.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Poveznice