Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE (CROSBI ID 691751)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Žager, Katarina ; Dečman, Nikolina ; Rep, Ana UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE // Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet) / Gadžić, Mila ; Živko, Igor (ur.). 2019. str. 167-191 doi: 10.46458/27121097.2019.PI.175

Podaci o odgovornosti

Žager, Katarina ; Dečman, Nikolina ; Rep, Ana

hrvatski

UTJECAJ REGULATORNOG OKVIRA ZNANSTVENO- NASTAVNOGA DJELOVANJA VISOKOŠKOLSKIH DJELATNIKA NA KVALITETU RAČUNOVODSTVENE PROFESIJE

Znanje je najvrjedniji resurs koji se stječe obrazovanjem i iskustvom. Iako postoje mnogobrojne vrste pa time i definicije znanja može se reći kako ono obuhvaća teorijsko i praktično razumijevanje određene problematike. Znanstveno utemeljeni stavovi čine podlogu za razvoj teorije koja se tada potvrđuje i dodatno razvija u praksi. Stručna znanja primarno se stječu u formalnom sustavu obrazovanja te se nadograđuju kontinuiranim usavršavanjima u poslovnoj praksi. Može se reći kako je obrazovni sustav prva stepenica u razvoju profesionalnih kompetencija stručnjaka iz bilo kojeg područja pa tako i područja računovodstva. Za kvalitetnog stručnjaka iz područja računovodstva potrebna je prije svega kvalitetna podloga u smislu znanja i vještina koje su mu nužne za razumijevanje poslovnih procesa te šireg područja računovodstva i revizije koja se primarno stječu u institucijama visokoškolskog obrazovanja. Kvaliteta rada obrazovne institucije, kao i ishodi učenja koje polaznici stječu na određenim studijima, određena je kvalitetom studijskih programa te osobito kvalitetom nastavnog osoblja. S obzirom na činjenicu kako je jedan od najvažnijih preduvjeta za kvalitetno obrazovanje budućih računovođa upravo kvaliteta visokoškolskih nastavnika važno je sagledati koji su to uvjeti i kriteriji koji potiču izvrsnost u poučavanju te prenošenju stručnih znanja budućim generacijama profesionalnih računovođa. U tom smislu, u radu su istraženi i analizirani kriteriji izvrsnosti nastavnika ekonomske struke u područjima kontinuiranog učenja, poučavanja i sudjelovanja u znanstvenim istraživanjima. U postojećem obrazovnom sustavu Republike Hrvatske kvaliteta rada nastavnika visokog obrazovanja mjeri se kriterijima za izbor u znanstvenonastavna zvanja koji, s jedne strane, vrednuju znanstveni rad te, s druge strane, posebno vrednuju nastavnu i stručnu djelatnost nastavnika kao i njihov institucijski doprinos. U cilju saznanja prate li navedeni kriteriji napredovanja nastavnika kriterije izvrsnosti znanstveno-istraživačke te nastavne aktivnosti nastavnika visokog obrazovanja zemalja u okruženju, provedena je komparativna analiza regulatornoga okvira znanstveno-nastavnoga djelovanja nastavnika u području društvenih znanosti - polju ekonomije. Ništa manje važno nije ni saznanje koliko se ulaže u znanost odnosno znanstveno-istraživačke aktivnosti nastavnika budući da se jedino tako mogu osigurati nužni preduvjeti za provedbu istraživačkih projekata koji dovode do novih spoznaja koje se tada prenose i primjenjuju u poslovnoj praksi. Konačno, važno je istaknuti kako se uloga visokoškolskih nastavnika u društvu mijenja te se pored izvrsnosti u poučavanju i prenošenju stručnih znanja budućim generacijama profesionalnih računovođa, sve više očekuje njihov snažan doprinos razvoju i unaprjeđenju cjelokupne društvene zajednice.

obrazovanje ; regulatorni okvir ; znanstveno-nastavna djelatnost ; kriteriji napredovanja ; računovodstvena profesija

nije evidentirano

engleski

IMPACT OF THE REGULATORY FRAMEWORK OF SCIENTIFIC-TEACHING ACTIVITIES OF HIGHER EDUCATION EMPLOYEES ON THE QUALITY OF ACCOUNTING PROFESSION

nije evidentirano

education ; regulatory framework ; scientific-teaching activity ; promotion criteria ; accounting profession

nije evidentirano

Podaci o prilogu

167-191.

2019.

nije evidentirano

objavljeno

10.46458/27121097.2019.PI.175

Podaci o matičnoj publikaciji

Gadžić, Mila ; Živko, Igor

Mostar: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru

1840-3255

2712-1097

Podaci o skupu

VI. susreti katedri za računovodstvo zemalja regije

predavanje

11.07.2019-13.07.2019

Travnik, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice