Fenomen maltretiranja djece: Prepoznavanje i oblici pomoći obitelji i školi (CROSBI ID 19148)
Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilić, Vesna ; Zloković, Jasminka
hrvatski
Fenomen maltretiranja djece: Prepoznavanje i oblici pomoći obitelji i školi
Knjiga Fenomen maltretiranja djece: Prepoznavanje i oblici pomoći obitelji i školi cjelovita je znanstvena studija o zlostavljanju djece, značajnom i kompleksnom problema suvremene pedagogije. Monografija je strukturirana u osam konzistentno povezanih poglavlja. U prvom poglavlju autorice definiraju i analiziraju pojavnost zanemarivanja i zlostavljanja kao fenomen maltretiranja djece. U drugom poglavlju analiziraju se različiti tipovi maltretiranja djece i ističu se mogućnosti njihovog prepoznavanja. Posebno je istaknuta važnost pravodobnog uočavanja te rizici neprepoznavanja i nestručnog zaključivanja o problemu zlostavljanja. U trećem poglavlju govori se o fenomenu zlostavljanja među djecom s osobitim naglaskom na prikriveno nasilje. Ističe se važnost pružanja stručne pomoći djetetu-žrtvi kao i nasilnom djetetu. U četvrtom dijelu elaborira se o potrebi podizanja razine skrbi o djeci i mladim ljudima u obitelji, školi, ali i u društvu u cjelini. U petom poglavlju raspravlja se o različitim oblicima pružanja pomoći maltretiranoj djeci, od poticanja socio-emocionalnog i intelektualnog razvoja, brige o zdravlju do stvaranja pozitivnog razrednog zajedništva. Šesto poglavlje razmatra nasilje u interpersonalnim odnosima s naglaskom na mogućnosti prevencije. Na temelju rezultata domaćih i stranih istraživanja u sedmom poglavlju analizira se koliko su obitelji i škole opasne ili sigurne i humane sredine. Na kraju se navode neke zablude i činjenice vezane uz pojavu nasilja nad djecom. U knjizi se daju praktične upute za prevenciju nasilja nad djecom i među djecom, naglašava potreba za sveobuhvatnim i multidisciplinarnim pristupom. Ne zanemarujući važnost senzibiliziranja javnosti, naglasak se osobito stavlja na potrebu edukacije nastavnika o mogućnosti preventivnog i intervencijskog djelovanja. Uz teorijsku analizu autorice su ponudile i praktičan model rada nastavnika sa zlostavljanom i zanemarenom djecom i njihovim obiteljima. Ova knjiga uz analizu poznatih pristupa i koncepata zanemarivanje i zlostavljanje djece promatra u kontekstu odnosa u obitelji, školi i širem socijalnom okruženju. Izloženi rezultati i originalni pristup te istraživanja koja su provele autorice znatan su prilog spoznavanju i proučavanju ovog fenomena u području odgoja i obrazovanja. Predloženi praktični model rada nastavnika sa zanemarenom i zlostavljanom djecom i njihovim obiteljima, daje osnovu za kreiranje individualnih pristupa u različitim odgojno- obrazovnim sredinama, predstavlja značajan doprinos.
zlostavljanje, nasilje, zanemarivanje, djeca, škola, obitelja, prevencija
nije evidentirano
engleski
The phenomenon of child abuse
nije evidentirano
abuse, violence, neglect, children, school, family, prevention
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Naklada Ljevak
2004.
953-178-609-7
174
objavljeno