Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Psihologija privrženosti i prilagodba u dječjemu vrtiću: Psihologija dobrobiti djece vol. 1 (CROSBI ID 19146)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena) | međunarodna recenzija

Psihologija privrženosti i prilagodba u dječjemu vrtiću: Psihologija dobrobiti djece vol. 1 / Tatalović Vorkapić, Sanja (ur.) Rijeka: Sveučilište u Rijeci, 2020

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja

hrvatski

Psihologija privrženosti i prilagodba u dječjemu vrtiću: Psihologija dobrobiti djece vol. 1

Imajući na umu značajan nedostatak znanstvene literature iz područja razvoja privrženosti, a posebice u kontekstu ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja s jedne strane te značajne efekte koje obrazac razvijene privrženosti može imati na cjelokupno psihičko doživljavanje i funkcioniranje kako tijekom rane i predškolske dobi tako i u okviru svakoga narednog razvojnog perioda u životu čovjeka s druge strane, doprinos u znanstvenome i praktičnome smislu ove monografije iznimno je značajan. Njezina je vrijednost utoliko veća što je usmjerena na ulogu ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja u razvoju privrženosti djece rane i predškolske dobi s temeljnim pitanjem: kakva bi organizacija odgojno-obrazovne prakse trebala biti, a da osigurava optimalne psihološke uvjete za razvoj sigurne privrženosti? Nastojeći odgovoriti na ovo temeljno istraživačko pitanje, monografija započinje uvodom u kojemu su predstavljene definicije temeljnih koncepata istraživanja: privrženost, prijelaz, prilagodba i povezivanje. Polazeći od holističkoga pristupa proučavanju razvoja djece rane i predškolske dobi, osim temeljenoga definiranja, opisani istraživački koncepti su predstavljeni i u njihovim međusobnim odnosima, što je iznimno značajno u razumijevanju njihova složenoga efekta na razvoj djece i njihovu dobrobit. Nadovezujući se na uvodni dio, u monografiji se nastavlja s vrlo detaljnim teorijskim i empirijskim opisom privrženosti, potkrijepljenim suvremenim istraživačkim nalazima. Potom su prikazani nalazi kvantitativnoga i kvalitativnoga istraživanja o perspektivi odgajatelja o organizaciji odgojno- obrazovne prakse tijekom prijelaza i prilagodbe u dječjim vrtićima Primorsko-goranske županije koji ukazuju na slaganje u vezi s temeljnim principima prilagodbe djece, ali razlikovanje u načinu njihova provođenja. Pored utvrđivanja nedostatka profesionalne podrške odgajateljima tijekom adaptacije, istraživanje otvara pitanje o tome koja je praksa najefikasnija. Nakon ova dva istraživanja prikazana su istraživanja procjene privrženosti djece rane i predškolske dobi koja ukazuju na to da najveći broj djece pokazuje sigurne obrasce privrženosti te su pojedine dimenzije ukazale na značajne spolne razlike. Nadalje u narednome istraživanju nisu utvrđene razlike u privrženosti između djece koja odrastaju u jednoroditeljskim obiteljima i one koja odrastaju u dvoroditeljskim obiteljima, no utvrđena je značajna razlika u kvaliteti privrženosti između djece čija je adaptacija protekla zadovoljavajuće u odnosu na djecu čija je adaptacija protekla nezadovoljavajuće. S ciljem prikaza primjera dobre prakse u monografiji je detaljno opisan model tranzicije temeljen na razvoju privrženosti koji je razvijen u Novom Sadu. Naposljetku je prikazana zakonodavstvena perspektiva prilagodbe u našoj zemlji te organizacija prilagodbe u DV More, sa zaključnim osvrtom na monografiju.

djeca, obitelj, odgajatelji, organizacija prakse, povezivanje, prijelaz, prilagodba, privrženost, rani i predškolski odgoj i obrazovanje, roditelji

nije evidentirano

engleski

Attachment psychology and adaptation in kindergarten: The psychology of children' well- being vol. 1

nije evidentirano

children, family, educators, practice organization, bonding, transition, adjustment, attachment, early and early childhood education, parents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: Sveučilište u Rijeci

2020.

978-953-7917-21-0

277

Psihologija dobrobiti djece; vol. 1

objavljeno

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija