Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći učitelja zlostavljanoj djeci (CROSBI ID 433072)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bervida, Marija
Bilić, Vesna
hrvatski
Uloga crteža u prepoznavanju i pružanju pomoći učitelja zlostavljanoj djeci
U teorijskom dijelu ovog rada raspravlja se o oblicima, posljedicama i načinima prepoznavanja zlostavljane djece u školi. Na osnovu analize originalnih crteža zlostavljane djece zaključuje se da se oni razlikuju od crteža druge djece prema načinu likovnog izražavanja, odnosno likovnim elementima koje djeca koriste te prema motivima koje crtaju. Neke od specifičnosti likovnog izražavanja zlostavljane djece su pretjerano crtanje šara i škrabotina, te izrazito točkanje i sjenčanje po crtežu. U njihovim crtežima uočavaju se slični prikazi likova, pojedinih dijelova tijela (njihova nepovezanost ili izostanak), lica (velika usta, izostanak usta, velike ili male oči, suze, prekriveno lice), specifičan prikaz obitelji i obiteljskih kuća i okoline u kojoj najčešće prevladavaju elementi nevremena (oblaci, kiša, vjetar). Crteži su samo jedan od mogućih načina koji mogu pomoći učiteljima u otkrivanju zlostavljanja, ali je uz to neophodno razgovarati s učenikom i detaljno analizirati i druge izvore informacija kako bi se moglo adekvatno postupiti i pomoći djetetu.
zlostavljanje, crtež zlostavljanog djeteta, prepoznavanje zlostavljanog djeteta, pomoć zlostavljanom djetetu
nije evidentirano
engleski
The role of drawing in teachers recognizing and helping abused children
nije evidentirano
abuse, drawing an abused child, recognizing an abused child, helping an abused child
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
04.04.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb