Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja (CROSBI ID 433071)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šurmanović, Mateja Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja / Bilić, Vesna (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Šurmanović, Mateja

Bilić, Vesna

hrvatski

Uloga učitelja u prepoznavanju i prevenciji emocionalnog zlostavljanja

Iako je emocionalno nasilje među vršnjacima vrlo frekventno, o tome se nedovoljno govori. Stoga se u teorijskom dijelu ovog rada analiziraju vrste emocionalnog nasilja među vršnjacima te njihove karakteristike, a te spoznaje se upotpunjuju rezultatima provedenog kvalitativnog istraživanja. Za prikupljanje podataka korišten je dubinski intervju. U razgovoru s učiteljicama (N=7) raspravljalo se o emocionalnog nasilja i mjerama koje se poduzimaju kako bi se ono spriječilo. Sve učiteljice vrijeđanje i ismijavanje navode kao najčešće oblike emocionalnog nasilja, a razgovor s djecom kao najčešći oblik sprječavanja te vrste nasilja. Sintezom rezultata ovog istraživanja počinitelji emocionalnog nasilja, mogu se opisati kao učenici željni pažnje, doimaju se jakima, visokih su intelektualnih sposobnosti, glavni su kod organiziranja igara te je vidljivo da imaju negativne osjećaje prema žrtvi Za razliku od njih žrtva je obično plašljivo i mirno dijete koje nije sposobno zauzeti se za sebe, a vrlo često su to djeca koja imaju prilagođeni program. Sudionice ističu kako su dječaci skloniji prijetnjama koje uključuju fizički obračun, dok su djevojčice sklonije ogovaranju i okupljanju u grupama te izoliranju pojedinaca. Sve sudionice ovog istraživanja su suglasne da nije dovoljno rješavanje problema nasilja na individualnoj razini, dok se premalo radi na razini razreda te na razini cijele škole. Ispitanice su jedinstvene u stajalištu da im je o ovim problemima neophodna dodatna edukacija, neovisno o iskustvu.

emocionalno nasilje, žrtva, počinitelj nasilja, uloga učitelja, škola

nije evidentirano

engleski

The role of teachers in recognizing and preventing emotional abuse

nije evidentirano

emotional violence, victim, abuser, teacher's role, school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

25.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija