Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nekorektno i nasilno ponašanje nad učiteljima (CROSBI ID 433066)

Ocjenski rad | diplomski rad

Marčinković, Anita Nekorektno i nasilno ponašanje nad učiteljima / Bilić, Vesna (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Marčinković, Anita

Bilić, Vesna

hrvatski

Nekorektno i nasilno ponašanje nad učiteljima

Polazeći od pretpostavke da su učitelji u školama sve češće izloženi nasilnom ponašanju učenika, roditelja i kolega, provedeno je istraživanje kojemu je bio cilj utvrditi učestalost izloženosti učitelja nasilnom ponašanju, ispitati kako se žrtve osjećaju nakon doživljenog nasilja te postoji li povezanost između nasilja učenika, njihovih roditelja i drugih učitelja. U teorijskom dijelu definirani su i opisani međusobni odnosi u školi, te nasilje i oblici nasilja koji se javljaju u tom kontekstu. U istraživanju je sudjelovalo 50 učitelja i učiteljica razredne nastave. Utvrđeno je da samo njih 9 nikada nije doživjelo nasilno ponašanje u školi. Ispitanici su najčešće bili izloženi verbalnom nasilju učenika, njihovih roditelja i drugih učitelja. Više od polovine učitelja doživjelo je da na njih viču učenici, a nešto manje od polovine (42%) doživjelo je da viču roditelji učenika, a manji dio (12%) doživio je i vikanje kolega. U odnosu na verbalno, fizičko nasilje prema učiteljima je manje učestalo, dok elektroničko nasilje skoro pa i nije zastupljeno ili učitelji toga nisu ni svjesni. Nakon nasilnog ponašanja učenika, 40% učitelja osjećalo se tužno, dok je nakon nasilnog ponašanja roditelja najviše učitelja (38%) osjećalo razočaranje. A 38% učitelja navodi da su bili razočarani i nakon nasilja kolega. Korelacijskom analizom utvrđena je statistički značajna povezanost između učestalosti nasilja učenika i nasilja drugih učitelja kao i između učestalosti nasilja učenika i njihovih roditelja. Zaključeno je da je nasilje nad učiteljima ozbiljan problem i u našim školama, koji je još uvijek nedovoljno istražen i kojemu se ne posvećuje dovoljno pažnje.

nasilje prema učiteljima, učitelji, nekorektno i nasilno ponašanje, međusobni odnosi

nije evidentirano

engleski

Unfair and violent behavior against teachers

nije evidentirano

violence against teachers, teachers, incorrect and violent behavior, interpersonal relationships

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65

24.04.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija