Samoprocjena studenata Sveučilišta u Zagrebu o doživljaju emocionalnog zlostavljanja u djetinjstvu (CROSBI ID 433063)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Matković, Ivona
Bilić, Vesna
hrvatski
Samoprocjena studenata Sveučilišta u Zagrebu o doživljaju emocionalnog zlostavljanja u djetinjstvu
Emocionalno zlostavljanje smatra se najraširenijim oblikom zlostavljanja.Temeljni cilj ovog rada bio je ispitati povezanost emocionalnog zlostavljanja doživljenog u djetinjstvu s dugoročnim posljedicama. U tu svrhu provedeno je retrospektivno istraživanje u kojem su sudjelovala 144 studenta (95 Ž i 49 M) s 26 fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Rezultati pokazuju da je u djetinjstvu 71, 53% ispitanika doživjelo neki oblik emocionalnog zlostavljanja od majke, oca ili nekog drugog. Otac i majka podjednako su zastupljeni kao počinitelji, a dječaci i djevojčice podjednako su izloženi emocionalnom zlostavljanju. Rezultati pokazuju umjerenu pozitivnu povezanost emocionalnog zlostavljanja s većinom dugoročnih negativnih posljedica. Utvrđena je umjerena negativna statistički značajna korelacija između doživljenog emocionalnog zlostavljanja i zadovoljstva životom. Drugim riječima, zlostavljane osobe značajno su manje zadovoljne svojim životom. Nadalje je utvrđena izrazita, visoka pozitivna povezanost između emocionalnog zlostavljanja doživljenog od majke i neugodnih sjećanja na djetinjstvo. Osim toga, rezultati potvrđuju da emocionalno zlostavljani ispitanici imaju statistički značajno više teškoća u odnosima, depresivniji su i skloniji suicidu, od ispitanika koji nisu bili emocionalno zlostavljani. U zaključku se pozornost usmjerava na potrebu senzibiliziranja javnosti i edukacije stručnjaka zaduženih za brigu o djeci, s ciljem zaustavljanja emocionalnog zlostavljanja i osiguravanja normalnog razvoja djeci.
emocionalno zlostavljanje, djetinjstvo, retrospektivno istraživanje, dugoročne posljedice
nije evidentirano
engleski
Self-assessment of students at University of Zagreb on the experience of emotional abuse in childhood
nije evidentirano
emotional abuse, childhood, retrospective research, long-term consequences
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55
21.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb